اسرائیل جنگ را به حماس باخت

«اسحاق برک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم در مقاله جدید خود درباره جنگ غزه اعلام کرد که اسرائیل در جنگ با جنبش حماس در نوار غزه شکست خورده و جبهه داخلی اسرائیل برای یک جنگ منطقه‌ای گسترده آماده نیست.

در این مقاله که در روزنامه عبری معاریو منتشر شده خطاب به سران صهیونیست گفته شده است: شما نمی‌توانید برای مدت طولانی به اسرائیلی‌ها دروغ بگویید. آنچه که در نوار غزه و نیز در جبهه شمالی با حزب‌الله لبنان در حال وقوع است به زودی در صورت ما منفجر خواهد شد و در آن زمان حقیقت با تمام اسرار آن آشکار می‌گردد.

اسحاق برک در ادامه مقاله خود تاکید کرد که جبهه داخلی اسرائیل برای یک جنگ منطقه‌ای که هزاران بار سخت‌تر و خطرناک‌تر از جنگ کنونی در نوار غزه است آمادگی ندارد. امروز در نوار غزه، نیروهای ارتش اسرائیل بدون هیچ بازرسی قبلی وارد خانه‌های بمب‌گذاری شده و تله‌های انفجاری می‌شوند و قبل از ورود به آنجا هیچ اقدام محتاطانه‌ای انجام نمی‌دهند.

اسرائیل در جنگ با حماس شکست خورد

این ژنرال صهیونیست با انتقاد از انتصاباتی که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در این ارتش انجام داده است اعلام کرد که هالیوی در واقعیت زندگی نمی‌کند و مدت‌هاست که کنترل روی میدان را از دست داده اما شروع به انتصاب سرهنگ‌ها و سرهنگ دوم‌هایی که به شکل و شمایل خودش هستند، می‌کند.

وی افزود که هالیوی سرهنگ‌ها و افسرانی را منصوب می‌کند که برخی از آنها مسئول مستقیم حوادث رخ داده در 7 اکتبر گذشته و بعد از آن هستند؛ حوادثی که بزرگترین فاجعه را برای اسرائیل در 75 سال گذشته رقم زد. اگر وضعیت سیاسی و نظامی به همین منوال ادامه پیدا کند ما در وضعیتی بسیار بدتر از قبل از شروع حمله به نوار غزه خواهیم بود و نه تنها دو هدف اصلی اسرائیل در جنگ یعنی نابودی حماس و بازگرداندن «گروگان‌ها» (اسرای صهیونیست) محقق نشده بلکه هر چه را که تا امروز هم به دست آورده‌ایم از دست خواهیم داد.

در ادامه این مقاله آمده است که ما در جنگ با حماس شکست خورده‌ایم و به سرعت در حال از دست دادن متحدان خود هستیم. هدف اسرائیل در نابودی حماس از دستور کار خارج شده و هنوز نتوانسته‌ایم اسرا را از غزه برگردانیم. همچنین مانور زمینی در غزه هم در آزمون جنگ تاب نیاورد و نتوانست نتیجه‌ای که همه امیدوار به آن بودند را محقق سازد.

این ژنرال صهیونیست در یکی دیگر از مقالات جدید خود هم مقامات کنونی رژیم اشغالگر را رهبرانِ هرج و مرج و آشفتگی و سهل‌انگاری توصیف و تاکید کرد که این مقامات موجب فاجعه 7 اکتبر شدند. اکنون زمان آن رسیده که همه کسانی که در فاجعه 7 اکتبر نقش داشتند کلیدهای خود را تحویل بدهند و بروند به امور خانواده خود رسیدگی کنند.

اسحاق برک تاکید کرد: اولین نفری که باید از منصب خود کنار برود نتانیاهو است و او به جای اتهام زنی به دیگران و انداختن مسئولیت شکست به گردن دیگران باید کلیدهای کابینه را بگذارد و برود. نفر بعدی یوآو گالانت است. گالانت یک فرد نامتعادل و فاقد تفکر منطقی است و از جمله افرادی است که مسئولیت مستقیم در فاجعه 7 اکتبر دارد و باید فورا از منصب خود استعفا دهد.