واکنش مفتی اعظم عمان به پاسخ ایران به صهیونیست‌ها

 شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم سلطان نشین عمان پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را «جسورانه» توصیف کرد و گفت که چیزی که اتفاق افتاد باعث خشنودی است و باشد که به زودی به ثمر بنشیند. 

براساس گزارش عربی پست، شیخ احمد الخلیلی در توییتی در پلتفرم ایکس نوشت: ما این اقدام را تحسین می‌کنیم و منتظریم که چه چیزی قدرت صهیونیست‌ها و حامیان آنها را در هم می‌شکند و مسلمانان را از شر بدی‌های آنان خلاص می‌کند.

شب شنبه، ایران چند صد پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی پرتاب کرد. تل آویو مدعی شد که ۹۹ درصد آنها را رهگیری کرده است، در حالی که تهران گفت که نیمی از موشک‌ها به اهداف صهیونیستی با موفقیت اصابت کرده است.

این اولین عملیاتی است که ایران مستقیما از خاک خود علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و در پاسخ به حمله موشکی است که رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را در اوایل ماه آوریل انجام داد. در نتیجه این حمله ۷ تن از نیرو‌های سپاه پاسداران ایران از جمله سردار سرلشکر محمدرضا زاهدی شهید شدند.

مفتی اعظم عمان از پاسخ ایران به صهیونیست‌ها

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.