صالح کنار نکشد از حزب حاکم جدا می‌شوم

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، روزنامه یمنی "اخبار الیوم" در شماره دیروز خود به نقل از منابع آگاه در حزب کنگره ملی یمن که ریاست آن را "علی عبدالله صالح" برعهده دارد، نوشت: "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن تهدید کرده است که اگر صالح از ریاست این حزب کنارهگیری نکند، از حزب کنگره ملی یمن حدا خواهد شد.

هادی که در دوران ریاست‌جمهوری صالح، معاون او و از رهبران حزب کنگره ملی که حزب حاکم وقت به شمار می‌رفت، بود که پس از انقلاب جوانان یمنی، در انتخاباتی فرمایشی، ریاست جمهوری یمن را برعهده گرفت.

منابع آگاه اعلام کردند که میزان اختلاف و شکاف میان صالح و هادی به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است و کار به جایی رسیده که هادی و تعدادی از رهبران اصلاح طلب این حزب به خروج از این حزب تهدید کرده‌اند.

این منابع تصریح کردند که هادی زمانی تهدید به جدایی از این حزب کرده است که صالح تغییراتی درون حزبی ایجاد کرده است تا با این تغییرات زمینه را برای تقویت قدرت خود و دخالت در امور اداره کشور و فلج کردن فعالیت‌های دولت فراهم سازد.

چندی پیش نیز " عبدالکریم الاریانی " و برخی دیگر از رهبران حزب کنگره ملی در مقابل صالح صف‌کشی کرد و تنها یک روز پس از خروج اریانی از کشور به نشانه اعتراض، هادی نیز حرف‌های اریانی را تکرار کرد و خواستار برکناری دیکتاتور از ریاست این حزب شد.

هادی و برخی دیگر از رهبران این حزب در تماس با اریانی که به اسپانیا سفر کرده است، تلاش کردند تا او را از تصمیمش مبنی بر استعفا از این حزب منصرف و به بازگشت به یمن راضی کنند.