احتمال تکرار طوفان مرگبار «کاترینا» در آمریکا

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه خبری «بی بی سی» نوشت: پس از آنکه روز گذشته فرماندار ایالت لوئیزیانا در این ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد، امروز «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در این ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد و در رابطه با وقوع گردباد درجه ۲ هشدار داد.

بنابر این گزارش، این وضعیت توسط اوباما پس از آن اعلام شد که وی جلسه توجیهی با کارشناسان هواشناسی شرکت کرد و اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط کنونی آب و هوا در آمریکا در اختیار وی قرار گرفت.

در حال حاضر طوفان گرمسیری «آیزاک» در حال حاضر در مسیر شهر «نیواورلئانز» در ایالت لوئیزیانا قرار گرفته است و با سرعت مسیر خود می پیماید.

درست ۷ سال پیش در سال ۲۰۰۵، شهر نیواورلئانز شاهد طوفان «کاترینا» ‌ بود که هزاران قربان گرفت و خسارات هنگفتی را نیز در این شهر بر جا گذاشت.

طوفان گرمسیری «آیزاک» روز دوشنبه مسیر خود را به سمت ایالت «لوئیزیانا» و دیگر ایالات آمریکا در حاشیه خلیج مکزیک در پیش گرفت.

بنا بر این گزارش، نزدیک شدن بادهای بسیار تند این طوفان به این منطقه باعثشد در این ایالت ها وضعیت فوق العاده اعلام شود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر سه ایالت لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی و آلاباما درست یک روز پس از آنکه طوفان آیزاک، نخستین روز از نشست سالانه جمهوریخواهان در فلوریدا را لغو کرد، اعلام وضعیت فوق العاده کردند.

پیش بینی شده است که این ایالت ها در روزهای آینده شاهد بارش های سنگینی باشند.

«رابرت بنتلی» فرماندار ایالت آلاباما فرمان تخلیه مناطق جنوبی این ایالت را صادر کرده است.

علاوه بر این، «بابی جیندال» فرماندار ایالت لوئیزیانا نیز به شهروندان این ایالت توصیه کرد بهتر است خانه های خود را ترک کنند.

«فیل برایانت» فرماندار ایالت «می‌سی‌سی‌پی» همزمان با آماده شدن مقامات این ایالت برای مواجهه با توفان گرمسیری «آیزاک» وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

مرکز ملی توفان در آمریکا اعلام کرد حداکثر سرعت بادهای این توفان تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تشدید خواهد شد و احتمالاً در ۴۸ ساعت آینده، سرعت این بادها افزایش می‌یابد.

توفان آیزاک در ایالت فلوریدا نخستین روز از گردهمایی سالانه جمهوریخواهان برای معرفی کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را لغو کرد.