به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، لئون پانه‌تا که به مدت دو سال قبل از آنکه به وزارت دفاع منتقل شود، رئیس سیا بود، گفت استعفای پترائوس یک موقعیت بسیار ناراحت کننده بود زیرا داشتن یک وظیفه خطیر مانند ریاست سیا و پایان آن به این صورت، بسیار تاسف‌بار است.

وزیر دفاع آمریکا به خبرنگارانی که همراه وی در سفر استرالیا بودند، گفت: مسلما برای پترائوس و خانواده‌اش ناراحت هستم. اما فکر می‌کنم که او کار درست را انجام داد. من معتقدم وقتی شما رئیس سیا هستید و با تمام چالش‌های موجود در این سمت مواجه می‌شوید بسیار مهم است که در درجه اول شرافت شخصی را پیشه کنید.

خبرنگاران از وزیر دفاع پرسیدند که آیا پترائوس در حالی که همچنان فرمانده کل نیروهای بین‌المللی آمریکا در افغانستان بوده، رابطه نامشروع خود را آغاز کرده یا خیر. وی پاسخ داد که از این موضوع اطلاعی ندارد.

اظهارات دیگر مقام‌ها و گزارش‌های خبری حاکی از آن است که پترائوس رابطه نامشروع خود با پائولا برادول، نویسنده بیوگرافی خویش را پس از ترک مقامش در کابل آغاز کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا درخصوص شکایت‌های مطرح شده اعلام کرد که این نگرانی‌ها نیازمند بررسی بودند. شکایت‌های قانونگذاران از آن بود که کاخ سفید درخصوص مطلع کردن کنگره در مورد بررسی اف بی آی در خصوص ایمیل‌ها بین پترائوس و معشوقه‌اش با شکست روبرو شده بود.

وزیر دفاع آمریکا که به مدت یک سال به عنوان یکی از نمایندگان کاخ سفید خدمت کرده بود، گفت: این یک مساله دیگر است که ما باید آن را نیز بررسی کنیم. به عنوان رئیس سابق سیا و فردی که با این سازمان همکاری بسیار نزدیک داشته، معتقدم که این مسئولیت وجود دارد که باید مطمئن شویم که سیا از این مساله که می‌توانست بر امنیت عملیات‌های اطلاعاتی تاثیرگذار باشد، مطلع شده است.

وی افزود: ضروری بود که آژانس اطلاعاتی با این رسوایی از روند خود خارج نشود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین افزود: معتقدم که در دو سال اول دولت اوباما بسیار مهم است که سیا را در مسیر صحیح خودش نگه داریم که این کار امری کاملا ضروری برای امنیت کشور آمریکا است. آنها یک ماموریت بسیار مهم دارند که بر عملیات اطلاعاتی متمرکز است و معتقدم که بسیار حائز اهمیت است تا یک فرد قوی، قادر و متعهد را برای ادامه این تلاشها به ریاست سیا منصوب کرد.