آموزش شورشیان سوری توسط آمریکا

به گزارش افکارنیوزبه نقل از پرس تی وی، «مقام‌های دولتی اردن به همراه همتایان امریکایی و انگلیسی خود» آموزش برای شورشیان را سازماندهی کرده بودند.

در همین حال یکی از شورشیان که خواست نامش فاش نشود، گفت، وی در دوره‌ای آموزشی در اردن حضور داشت و مدیریت این دوره را نه سربازان غربی ملبس یونیفورم نظامی بلکه لباس شخصی‌هایی که به لهجه‌های مختلف عربی صحبت می‌کردند، برعهده داشتند.»

این گزارش افزود: «این نشان می‌دهد که این مربیان احتمالا پیمانکاران خصوصی هستند که امریکا برخی از اوقات از آن‌ها برای آموزش و مونتاژ تسلیحات هوشمند استفاده می کند.»

یکی دیگر از شورشیان گفت، اعضای ارتش اردن نیز دراین جلسات آموزشی شرکت داشتند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا ۱۱(۲۱ آذر، ۱۱ دسامبر) گفت، واشنگتن گروه معارض به اصطلاح «ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالفان را به عنوان «نماینده مشروع مردم سوریه» به رسمیت می شناسد.

دولت امریکا، پیشتر از تصمیم دولت این کشور برای تامین تسلیحاتی از جمله حمایت لجستیکی و ارسال تسلیحات هوشمند برای شورشیانی که با دولت سوریه می‌جنگند، خبر داده بود.

به گزارش این رادیو، یک منبع ناشناس نیز افزود، مقام‌های ارتش امریکا ملبس به یونیفورم، به منظور بررسی برنامه‌های نظامی به طور مرتب با شورشیان ملاقات می‌کنند.

این منبع همچنین افزود، مباحثجاری اکنون این است که آیا شورشیان ابتدا باید قبل از پیشروی به سوی دمشق، منطقه «درعا» را در نزدیکی مرز با اردن، اشغال کنند یا این که باید بر مبارزه در دمشق متمرکز شوند.

این منبع افزود: «امریکایی‌ها از ما می‌خواهند ساختار داشته باشیم. همه چیز به ساختار باز می‌گردد.»

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های سوریه، بسیاری از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور کشته شده‌اند.

دمشق ميگويد،برخي از کشورهاي غربي به ويژه امريکا و و متحدان منطقهاي آنها از جمله عربستان سعودي و قطر و ترکيه به اين ناآراميها دامن ميزنند