بازداشت فعالان سیاسی در امارات

به گزارشافکارنیوزبه نقل از فارس، مسئولان امنیتی امارات متحده عربی دست کم چهار فعال سیاسی از جمله ناجی النعیمی دیپلمات اماراتی را به دلیل درخواست آنان به اجرای اصلاحات سیاسی در کشور، دستگیر کردند.

روزنامه المصری الیوم یکی دیگر از روزنامه‌های مصری نیز در این باره نوشت: مسئولان اماراتی در مورد دلیل بازداشت افراد مزبور اعلام کردند: این افراد به دلیل اعلام همبستگی و همدردی با اسلامگرایان و دعوت به اصلاحات و نیز انتقاد از نهادهای امنیتی، بازداشت شده‌اند.

افراد بازداشت شده از اعضای جمعیت اسلامگرای «الاصلاح» نزدیک به اخوان المسلمین که فعالیت آن در امارات ممنوع است، نمی‌باشند.

بازداشت این افراد در حالی صورت گرفته است که امارات ماه گذشته قوانین ویژه اینترنت را به اجرا گذاشته و اعلام کرد: هر کس مسئولان کشور یا نهادهای دولتی را در شبکه‌های اینترنتی مورد تمسخر قرار دهد، با مجازات زندان روبه رو خواهد شد.

مسئولان اماراتی امسال، بیش از ۶۰ اسلامگرا را به اتهام توطئه برای سرنگونی دولت و وابستگی به اخوان المسلمین بازداشت کردند.

همچنین مرکز حقوق بشر امارات اعلام کرد که تعداد فعالان اماراتی در فضای مجازی در شبکه اینترنت که در طول هفته گذشته بازداشت شده اند، به هفت نفر رسید.

در این میان، شبکه های تویترو فیس بوک موجب شده است برخی مسائل ممنوعه در این شبکه ها طرح و بررسی شوند به این معنی که کاربران اینترنتی در امارات برخی مسائلی را که بیان آن در رسانه ها ممنوع بوده و یا نمی توان آزادانه از آن سخن گفت در این شبکه ها طرح و مورد بررسی قرار می دهند.

در بین کاربران اماراتی که به طرح این مسائل می پردازند تعدادی از اعضای خاندان حاکم، چند وزیران و نیز حامیان و مخالفان دولت به چشم می خورند.

امارات، عربستان و بحرین در نشست بین‌المللی ارتباطات که اخیرا در دبی برگزار شد از پیشنهاد تشدید نظارت دولتی بر اینترنت استقبال کردند.

این پیشنهاد که به دلیل مخالفت شدید آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، ژاپن و استرالیا رد شد، مبتنی بر نظارت هرچه بیشتر دولتی بر اینترنت بود.