ابراز خرسندی وزارت خارجه سوریه از نشست بین المللی تهران درباره سوریه

به گزارش افکارنیوز،از آسوشیتدپرس اظهارکرد: وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای از برگزاری نشست بین المللی تهران درباره سوریه و نتایج آن ابراز خرسندی کرد. در این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه از نشست دوستان سوریه در تهران و نتایج آن خرسند است نشستی که بر ضرورت توقف خشونت ها و از سرگیری گفتگوی ملی در سوریه با هدف حل بحران این کشور و تحقق خواسته های ملت سوریه به دور از هر گونه دخالت خارجی و حفظ وحدت و حاکمیت سوریه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: سوریه از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی و گفتگوی ملی فراگیر و تاکید بر ضرورت توقف خشونت ها و توقف کمک های مالی و تسلیحاتی کشورها به تروریست ها در سوریه، قدردانی می کند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: مشارکت نمایندگان ۴۰ کشور دنیا در نشست دوستان سوریه در تهران نشان از صداقت آنها در حل مسالمیت آمیز بحران سوریه و حمایت آنها از گفتگوی ملی و و دعوت به رفع تحریم های اقتصادی علیه سوریه است.

در نشست یک روزه بین المللی تهران درباره سوریه که روز گذشته برگزار شد هیئت های شرکت کننده در این نشست بالاجماع درباره حل مسالمت آمیز بحران سوریه و پایان فوری خشونت ها در این کشور و از سرگیری گفتگوی ملی با حضور تمامی طیف های سوری تاکید کردند.