انتقاد تند رئیس جمهوری تونس در سازمان ملل از رهبران مصر

به گزارشافکارنیوز،شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد: منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آنچه در برخی کشورهای بهار عربی شاهد آن هستیم نشان می‌دهد، رویای آزادی از استبداد محقق نشده و این رویا به کابوسی هولناک تبدیل گشته است.

وی ادامه داد: بحران در سوریه یک فاجعه انسانی در تاریخ بشر محسوب می‌شود که جامعه جهانی از حل آن عاجز مانده است.

منصف المرزوقی، با اشاره به بهار عربی در مصر گفت: من از مسئولان جدید مصر می‌خواهم تا محمد مرسی، ‌ رئیس جمهوری برکنار شده مصر و دیگر زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

وی ادامه داد: آزادی زندانیان سیاسی باعثپایان یافتن خشونت سریالی در مصر و از بین رفتن خفقان سیاسی در این کشور می‌شود.

المرزوقی افزود: تنها راه برای بازگرداندن تمامی گروه‌های سیاسی مصری به پای میز مذاکره و از بین بردن جو امنیتی و خفقان سیاسی در مصر آزادی زندانیان سیاسی است.

وی همچنین از مسئولان قاهره خواست تا گذرگاه رفح واقع در مرز مصر با غزه را بازگشایی کنند و اجازه ورود کالا و عبور و مرور مسافر از این گذرگاه را بدهند تا با این کار از رنج بی‌پایان مردم فلسطین بکاهند.

وی ادامه داد: محاصره غزه و فلسطینیان توسط اشغالگران قدس خود به اندازه کافی به مردم مظلوم فلسطین ستم روا می‌دارد و شایسته نیست با بستن گذرگاه‌ها بر سختی‌های مردم فلسطین بیافزاییم.

رئیس جمهوری تونس درباره وضعیت داخلی کشورش نیز گفت: در تونس اراده زیادی برای پایان دادن به بحران و ساختن آیندهای بهتر وجود دارد.