لغو کنفرانس " ژنو۲ " درباره سوریه در ژانویه

به گزارشافکارنیوز،روزنامه روسی اظهار کرد: " روسیسکایا گازیتا "، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که " روند ما در برگزاری کنفرانس بین المللی " ژنو۲ " درباره سوریه کند و پیشرفت ما به سختی صورت می گیرد ".

دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که " در برگزاری کنفرانس ژنو۲ درباره سوریه در زمان مقرر آن موفق نمی شویم و امکان ندارد این کنفرانس در ۲۲ ماه ژانویه برگزار شود ".

وی در ادامه افزود: " بسیاری از امور مرهون اراده و قدرت آمریکا و دیگر کشورها در متقاعد کردن مخالفان به مشارکت در این کنفرانس بین المللی است ".

کنفرانس "ژنو۲" قرار است در ۲۲ ژانویه(۲ بهمن ماه) سال ۲۰۱۴ در شهر مونترو سوئیس برای حلس سیاسی بحران این کشور برگزار شود و این مساله مستلزم آن است که در سوریه درگیری ها متوقف شود.

نیکولای پاتروشف همچنین درباره نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه تاکید کرد که " اولین مرحله از سه مرحله عملیات تسلیحات شیمیایی سوریه به طور موفقیت آمیزی انجام شد ".

دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که اولین مرحله از نابودی زرادخانه شیمیایی سوریه که در آن ابزارهای اصلی و ضروری برای ساخت سلاح های شیمیایی از بین رفته است، موفق آمیز بود.

وی در ادامه تاکید کرد که سازمان ملل و سازمان منع گسترشسلاح های شیمیاییدر این عملیات همکاری خوب دولت سوریه را شاهد بودند.

نیکولای پاتروشف گفت: اما مرحله دوم ماموریت مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در سوریه که در آن زرادخانه های حاوی سلاح های شیمایی نابود می شوند، باقی مانده است.

سازمان ملل اعلام کرد ماه گذشته میلادی در بیانیه ای اعلام کرد که کنفرانس " ژنو۲ " در ۲۲ ژانویه برگزار می شود.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در حالی این اظهارات را مطرح می کند که دبیرکل سازمان ملل سه شنبه هفته جاری در کنفرانس خبری در نیویورک تاکید کرده بود که کنفرانس " ژنو۲ " در موعد مقرر خود در ۲۲ ژانویه(۲ بهمن ماه) برگزار می شود و نهایی شدن لیست کشورهای دعوت شده به این کنفرانس تقریبا رو به اتمام است.

وی گفته بود که ایران باید در کنار دیگر کشورها به برقراری صلح در سوریه کمک کند و در کنفرانس ژنو۲ مشارکت کند و اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز همین اعتقاد را دارد.