لاوروف: مسکو در امور داخلی اوکراین دخالت نمی‌کند

به گزارشافکارنیوز،شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو دخالتی در امور داخلی اوکراین نمی‌کند و هیج نیروهی نظامی و اطلاعاتی روسیه در اوکراین نیست.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: سخنانی مبنی بر اینکه آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، روند مبارزه با تروریسم است، سخنانی ریاکارانه است. ما از شرکای غربی خود می‌خواهیم تا موضعی را در قبال متوسل شدن کی‌یف به استفاده از زور علیه مردم اوکراین اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: ریاکاری از سوی غرب در قبال تعامل با اعتراضات مردمی، قبل و بعد از ویکتور یانوکوویچ(رئیس‌جمهوری سابق اوکراین) وجود داشته است. تاکنون هیچ واکنشی از سوی کشورهای غربی در خصوص اعتراضات مردمی در شرق اوکراین دریافت نکرده‌ایم.

لاوروف خاطر نشان کرد: باید اصلاحات قانون اساسی در اوکراین صورت بگیرد که تمامی گروه‌ها و مناطق در آن مشارکت داشته باشند. من اعتقاد ندارم که مسوولان جدید اوکراین به آغاز روند اصلاحات قانون اساسی بیندیشند.

وی همچنین با اشاره به سفر مخفیانه جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به کی‌یف عنوان داشت: ما خواهان توضیحاتی درباره این سفر هستیم.

گفته میشود که پس از دیدار جان برنان با مسوولان کیِیف، دستور آغاز عملیات ویژه در مناطق شرقی اوکراین صادر شده است.