غزه زیر آتش؛ سفرای عربی در جوار «سفیر اسرائیل» در ضیافت افطار اوباما!

به گزارش افکارنیوز، یک هفته پس از آنکه مردم غزه بر اثر حملات جنگنده‌های صهیونیستی کشته، زخمی و آواره شدند، رئیس جمهوری آمریکا در «کاخ» خود میزبان شماری از میهمانان از جمله میهمانان مسلمان بود؛ میهمانی افطار.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز سه‌شنبه گزارش کرد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه، ۱۴ ژوئن، در کاخ سفید میهمانی افطار برای مسلمانان آمریکا برگزار کرد.

آسوشیتدپرس نوشت که شرکت‌کنندگان در این مراسم گروهی از مسلمانان آمریکا و دیپلمات‌های کشورهای مسلمان بودند که در مراسم سالانه افطار در کاخ سفید شرکت کردند که از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم، «کیت الیسون» اولین نماینده مسلمان کنگره، و «ران درمر» سفیر اسرائیل در آمریکاست.

نکته میهمانی در اینجاست. شماری از دیپلمات‌های کشورهای عربی و «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی بر سر یک سفره. این خبرگزاری آمریکایی اشاره‌ای به میهمانان دیپلمات عرب نکرد اما بر کسی پوشیده نماند که سفرای برخی کشورهای عربی از جمله «عادل الجبیر» سفیر عربستان بر سر سفره‌ای حاضر شدند که نماینده رژیم صهیونیستی نیز بر آن حاضر شد. درست همزمان با وقتی که رژیم این سفیر در حال کشتار مردم غزه است.

عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن

بسیاری از سران مقاومت اسلامی در غزه انتقاد می‌کنند که چرا کشورهای عربی صرفا حرف می‌زنند و مانند ایران کمک عملی و تسلیحاتی و نظامی به غزه نمی‌کنند تا در مقابل دشمن صهیونیستی بایستد. باید گفت کمک پیشکش. آب نمی‌آورید کوزه نشکنید. سفرای کشورهای عربی را از جوار سفیر اسرائیل در ضیافت افطار اوباما بیرون بکشید.

قبل از انتقاد از دولت‌های عربی، باید از رئیس جمهوری آمریکا پرسید چرا در زمانیکه رژیم صهیونیستی در حال حمله به مردم غزه در فلسطین است، سفیر اسرائیل را به مراسم افطار مسلمانان دعوت می‌کند؟

سوال دیگر این است که حال که دعوت کرد چرا آشکارا اعلام می‌کند که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند؟ آیا نمی‌داند که اسرائیل است که به غزه حمله کرده است و غزه است که دارد از خود دفاع می‌کند؟ او همه این سخنان را پیش چشم سفرای کشورهای عربی بیان کرد اما کسی حتی اعتراض هم نکرد.

«ران درمر» سفیر اسرائیل همان کسی است که گفته است «فرد عرب، فرهنگی خصمانه دارد که ریشه در اعماق او و اصول دینی‌اش دارد».

بهترین کار این است که نام تمام دیپلمات‌های عربی که در این میهمانی شرکت کردند برای افکار عمومی دنیای عرب و اسلام منتشر شود تا بدین سادگی در کنار سفیر رژیمی که مردم عرب را در ماه رمضان می‌کشد حاضر نشوند.

وقتی دیپلمات‌های عرب در این میهمانی حاضر می‌شوند، نتیجه این می‌شود که اوباما با تمام قدرت از متحد اشغالگر خود در برابر مردم غزه حمایت می‌کند و ران درمر هم همزمان که در گوشه‌ای از میهمانی لمیده‌ است با تلفن همراهش در توئیترش از این حمایت دفاع می‌کند و با خرسندی خاطر می‌نویسد: «ضیافت افطار کاخ سفید.. تقدیر می‌کنم از سخنان قاطعانه آقای اوباما درباره حق اسرائیل برای دفاع از خودش[در جنگ غزه]».