اختلافات سیاسی نباید وحدت اسلامی را تهدید کند

به گزارشافکارنیوز،ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه کنفرانس بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در هتل المپیک تهران در باره وحدت بین کشورهای اسلامی گفت: موضوع وحدت اسلامی موضوع بسیار مهمی است، هرچند در برخی قضایای سیاسی اختلافاتی وجود داشته باشد؛ نباید موضوعات اساسی جامعه اسلامی را از یاد ببریم.

وی ادامه داد: قضیه فلسطین بر هر قضیه دیگری ارجحیت دارد و نباید فراموش شود و هیچ قضیه بزرگ‌تر و مهمتر از آن وجود ندارد و دائما باید روی موضوع فلسطین تمرکز کنیم، وجود چنین نشست‌هایی ما را متوجه این موضوع می‌کند که باید اختلافات را کنار بگذاریم و به موضوعات اساسی بیاندیشیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مورد سخنان علی لاریجانی و دعوت وی از علمای جهان اسلام برای پیگیری آرمان فلسطین گفت: جامعه مسلمین و علمای اسلام دائما باید به این آرمان توجه کنند و موضوع باریکه غزه در این میان مثالی برای آرمان فلسطین است و به اعتقاد بنده علمای مسلمین در مورد قضیه فلسطین کوتاهی کرده و نیاز است تا با حضور تمامی علمای اسلام کنفرانس‌ها و نشست‌های مختلفی در این مورد برگزار شود.

وی با ذکر این نکته که نباید گذاشت مسائل داخلی و خارجی آرمان فلسطین را تهدید کند افزود: هر اقدامی از سوی علمای جهان اسلام در مورد آرمان فلسطین اثر مثبت خواهد داشت و می‌توان در این باره گام‌های بزرگتری برداشت و از هیچ اقدامی نباید دریغ کرد.

ناصر ابوشریف در ادامه موضوع بازسازی غزه را پیش کشید و ادامه داد: عملیات بازسازی غزه موضوع بسیار مهمی است و باید انجام شود. از میان امت اسلامی هرکسی و هر دولتی هر آنچه در توان دارد را برای بازسازی غزه صرف کند و از دنیای اسلام انتظار می‌رود در این مورد توجه زیادی داشته باشد و در این میان جمهوری اسلامی ایران همراه با مردم و دولتش همواره در کنار مردم فلسطین بوده‌اند.

وی ادامه داد: گفت‌و‌گوها و مشورت‌های زیادی در این مورد با کشورهای مختلف و طرف‌های داخلی انجام شده است. هم اکنون کمک‌هایی برای بازسازی غزه می‌رسد، ولی ما نیاز به کمک‌های بیشتر و سریعتری داریم تا بتوانیم پروژه بازسازی را هر چه زودتر به پیش ببریم.

وی در پایان گفت: ترکیه، کشورهای عربی و ایران، سه ضلع وحدت اسلامی هستند و امیدواریم که این سه ضلع آرمان فلسطین را با هم پیش ببرند.