کشف آخرین مکالمات خدمه " ایر اسیا " اندونزی

به گزارش افکارنیوز، ' ایناسیوس جونان ' وزیر حمل و نقل اندونزی به خبرنگاران، گفت که ثبت کننده مکالمات اتاق خلبان که بخشی از این جعبه سیاه است هم اکنون در عرشه یک کشتی اندونزیایی قرار دارد.

رسانه های اندونزی گزارش دادند این جعبه سیاه ۱۷ روز پس از سقوط این هواپیما که گفته می شود در آسمان منفجر شده است و یک روز پس از بازیابی اطلاعات جعبه سیاه در بخش ثبت اطلاعات پرواز در آب های دریای جاوا پیدا شد و در حال انتقال برای بازیابی اطلاعات است.

جعبه سیاه از دو بخش به نام های ثبت کننده اطلاعات پرواز(اف. دی. آر) و ثبت کننده مکالمات اتاق خلبان(وی. دی. آر) تشکیل شده است.

مقامات تیم جستجو از روز گذشته با بستن منطقه ای از دریای جاوا بر روی عبور کشتی ها با استفاده از امواج رادیویی به دنبال ثبت کننده مکالمات اتاق خلبان این هواپیما بودند.

این گزارش حاکیست غواصان اندونزیایی به شواهدی دست یافته اند که نشان دهنده دو قسمت بزرگ از هواپیما است که در چهار کیلومتری محلی است که دم هواپیما پیدا شده است.

کارشناسان احتمال می دهند بسیاری از اجساد سرنشینان این هواپیما در بخش هایی از هواپیما باشد که تاکنون پیدا نشده است. تاکنون حدود ۵۰ جسد از ۱۶۲ سرنشین این هواپیما به دست آمده است.

برخی گزارش ها نیز حاکیست این دو قطعه می تواند موتور هواپیمای ایرآسیا اندونزی باشد، اما تاکنون این موارد تایید نشده است.

' عبدالعزیز جعفر ' فرمانده نیروی دریایی مالزی نیز اعلام کرد هفدهمین روز عملیات جستجو در منطقه دوم مورد نظر متمرکز است که ۲.۵ مایل در ۲.۵ مایل دریایی است.

پرواز ۸۵۰۱ ایرآسیا ۱۷ روز پیش با ۱۶۲ سرنشین در مسیر شهر ' سورابایا ' دومین شهر بزرگ اندونزی به سنگاپور ناپدید شد.

سرنشینان این پرواز ۱۵۵ اندونزیایی، سه شهروند کره جنوبی، یک سنگاپوری، یک مالزیایی، یک فرانسوی و یک انگلیسی بودند.

پس از آشکار شدن نقض قانون پرواز توسط ' ایر آسیا ' که بدون مجوز در این مسیر پرواز کرده بود، اندونزی ضمن تشدید مقررات هوایی خود ۶۱ پرواز پنج خط هوایی را لغو کرد و ۱۱ کارمند دیگر را نیز در ارتباط با پرواز ۸۵۰۱ از کار برکنار کرد.

اير آسيا مدعي است قانون را نقض نکرده است و با مجوز اين پرواز انجام شده است.