به گزارش افکارنیوز، این همایش که به منظور نمایشی از اتحاد اصلاح‌طلبان در مسیر انتخابات پیش‌رو برگزار شد، بعضاً با کنایه‌هایی از سوی شخصیت‌های اصلاح‌طلب به یکدیگر روبه‌رو شد که چندان نشانی از ائتلاف نداشت. نکته قابل توجه در برگزاری این همایش، مغفول ماندن مهم‌ترین دغدغه این روزهای جامعه یعنی معضلات اقتصادی و معیشتی مردم بود. البته اصلاح‌طلبان بارها در اظهارات و اقدامات خود این موضوع را که حل دغدغه‌های معیشتی در نگاه آنها جایگاهی نداشته و مهم‌ترین مساله آنها موضوعات حزبی و اصطلاحا توسعه سیاسی است، اثبات کرده‌اند.

محمدرضا عارف که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ با توصیه محمد خاتمی به نفع حسن روحانی کنار رفته بود، در این همایش در واکنش به سوالی راجع به اینکه آیا در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان حضور داشته و شرکت می‌کنید یا خیر، گفت به این شورا نمی‌رود و خودش شورای مشورتی درست کرده است. این در حالی است که تعدادی از شخصیت‌های مطرح اصلاح‌طلب، از شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به عنوان اصلی‌ترین کانون تصمیم‌گیری برای این طیف نام می‌برند.

قلی‌زاده، دبیر همایش اصلاح‌طلبان نیز نقد تلویحی خود را متوجه عدم حضور محمد خاتمی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی در این همایش کرد و گفت: ما بعد از گرفتن مجوز در روز یکشنبه هفته گذشته دعوتنامه‌های این شخصیت‌ها را کتبا به دفتر آنها ارسال کردیم و از افرادی همچون محمد خاتمی به عنوان سخنران اصلی، هاشمی‌رفسنجانی، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و حتی علی مطهری برای حضور در همایش دعوت کردیم. قلی‌زاده همچنین می‌گوید: البته از آقای ناطق‌نوری تشکر می‌کنم که گفتند از وی برای حضور در این همایش دعوتی نشده است؛ ما تا ۳ روز پیش دعوتنامه رسمی برای هیچ احدی نفرستادیم اما از مدت‌ها پیش در مطبوعات اعلام کردیم اگر صلاح دانستند در همایش حضور یابند و ما برای هر تشکلی یک کارت دادیم.

اما رهامی، از دیگر شخصیت‌های دوم خردادی، کنایه خود را به نحو دیگری بیان و از عدم پایبندی به قواعد ائتلاف بعد از کناره‌گیری محمدرضا عارف به نفع روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرد. رهامی همچنین به برخی گروه‌های اصلاح‌طلب نیز به طور جد اخطار داد و گفت: گروه‌های اصلاح‌طلبی که راه را عوضی بروند تصفیه‌شان می‌کنیم. به نظر می‌رسد، کنایه‌های رهامی به گروه‌های اصلاح‌طلبی همچون حزب ندا باشد. حزبی که برخی رفتارهای اصلاح‌طلبان در گذشته را تندروانه خوانده و بر ضرورت نقد درونی اصلاحات تاکید دارد.

البته در ادامه همایش، صادق خرازی پاسخی به اینگونه نقدها نیز داد و گفت آنکه باید از اصلاح‌طلبی بیرون برود، تندروها هستند. صادق خرازی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا همانطور که گفته می‌شود حزب کارگزاران محور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی خواهد بود، خاطرنشان کرد این حزب نمی‌تواند محور اصلاح‌طلبان باشد.

همچنین طی روزهای اخیر دعوای دو طیف از اصلاح‌طلبان که خود را صاحب عنوان اصلی «جبهه اصلاح‌طلبان» می‌نامند نیز در رسانه‌ها بیش از پیش مطرح شده است. اصلاح‌طلبانی که هر کدام طیف مقابل را جعلی و مدعیانش را جاعل می‌خوانند و می‌گویند جبهه اصلاح‌طلبان واقعی ما هستیم. آنچه مسلم است دعوای حزبی مهم‌ترین دغدغه اصلاح‌طلبان است و اقتصاد و معیشت مردم همچنان هیچ جایگاهی در نگاه آنان ندارد.