جدیدترین وضعیت میدانی استان حلب سوریه+نقشه

به گزارش افکارخبر به نقل از  فارس، آخرین تحولات میدانی در استان حلب سوریه به تفکیک شهرها به شرح ذیل است:

موقعیت استان حلب در شمال غرب سوریه

 

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت عراق، حزب الله لبنان و مستشاران سپاه پاسداران عملیات بزرگی را در یک ماه و نیم گذشته در حومه شرقی، جنوب و جنوب غربی استان حلب آغاز و در این مدت موفق شدند صدها کیلومتر از این مناطق را از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و خود را به 18 کیلومتری شهرک‌های محاصره شده  الفوعه و کفریا در شرق استان ادلب برساندند.

جنوب و جنوب غرب

گروه‌های تروریستی اواخر هفته گذشته برای تصرف مجدد مناطق جنوب و جنوب غرب استان حلب حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام دادند که در نهایت پس از متحمل شدن تلفات زیاد، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش فارس، در این حملات ناموفق بیش از 100 عنصر تروریستی کشته شدند.

ریف شرقی و جنوب شرقی

در حومه شرقی استان حلب نیز نیروهای مقاومت و سوری پس از شکست حصر فرودگاه نظامی کویرس، موفق شدند نزدیک به 12 کیلومتر مربع از اطراف این فرودگاه را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله پاکسازی منطقه راهبردی «دیرحافر» را نیز در دستور کار قرار داده‌اند تا امنیت فرودگاه نظامی کویرس تامین شود.

این در حالی  است که بخش‌هایی از مسیر بزرگراه مهم و راهبردی حلب_الرقه در حومه شرقی فرودگاه نظامی کویرس تا امتداد 5 کیلومتری منطقه مهم و راهبردی «دیرحافر» پاکسازی شده است که در واقع دومین و بزرگترین پایگاه تروریست‌های داعش در سوریه پس از استان الرقه است.

شمال حلب

پس از سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه در استان لاذقیه توسط نیروی هوایی ترکیه، دایره اختلافات مسکو- آنکارا به شمال استان حلب هم رسیده و نیروهای کُرد با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها حمله کردند.

به گزارش فارس، نیروهای کُرد پس از پیشروی‌های قابل ملاحظه، پاکسازی مناطق مرزی استان حلب با کشور ترکیه را در دستور کار قرار داه‌اند.

وضعیت درونی شهر حلب پس از قطع مسیر اثریا-خناصر

خون مردم حلب از قطع این راه به جوش آمده بود؛ زیرا قطع این مسیر به معنای افزایش قیمت تمام اجناس در بازار حلب بود. قیمت‌ها به شکل سرسام‌آوری در این شهر بالا رفت. برای مثال هر لیتر بنزین 800 لیره و یک کیلو گوجه به بیش از 1000 لیره سوری رسید.

برق شهر حلب نیز قطع بود و وسایل گرمایشی نیز در آن وجود نداشت.  از سوی دیگر قیمت دارو نیز افزایش یافت و همچنان خمپاره بر روی سر افراد غیر نظامی ریخته می‌شد.

همه این مسائل سبب شد که زندگی در این شهر برای مردم بسیار دشوارتر از قبل شود. چرا که با رسیدن فصل سرما، سوخت گرمایشی مانند مازوت (نفت کوره) نیز نایاب شده و قیمت آن به 500 لیره رسیده بود.

اما پس از بازگشایی این راه توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت کامیون‌های حامل مواد غذایی وارد بخش‌هایی از حلب شد.

برای مشاهده اندازه واقعی     کلیک کنید

با وجود همه این مسائل، افراد غیر نظامی در استان حلب همچنان در انتظار از بین بردن گروه‌های تروریستی توسط ارتش سوریه هستند؛ ارتشی که در ریف جنوبی حلب و مناطق «الراشدی»، «خناصر» و «السفیره» پیروزی‌های مهمی را حاصل کرده است.

اما مهمترین دستاورد ارتش، شکست حصر فرودگاه نظامی «کویرس»  بود که علت بالا رفتن روحیه نیروهای سوریه بود.

شکستن محاصره این فرودگاه این امید را در دل مردم حلب زنده کرد تا آنها نیز پس از پاکسازی حلب از وجود عناصر تروریستی شاید بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.