العبیدی: حاکمیت عراق خط قرمز است

به گزارش افکارخبر، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق، امروز در جریان بازدید از مراکز عملیات ارتش در شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار، تأکید کرد ارتش عراق مرحله دشوار را پشت سر گذاشته است و نبردهای آن برای شکست دادن نهایی داعش و راندن این گروه تروریستی از خاک این کشور در مراحل پایانی قرار دارد.

وزیر دفاع عراق در واکنش به تجاوز نظامی ترکیه به خاک کشورش تأکید کرد حاکمیت عراق خط قرمز است و نبرد عراق نبرد حاکمیت است. تجاوز ترکیه به مثابه نقض حاکمیت عراق، اصول قوانین بین‌الملل و اصول حسن همجواری است.

العبیدی تصریح کرد حل تنش در روابط آنکارا و ترکیه تنها در گروه عقب‌نشینی کامل و فوری نیروهای ترکیه است که بدون موافقت دولت عراق و بدون هماهنگی با آن ، وارد این کشور شده‌اند.

اقدام اخیر ترکیه در اعزام 150 نظامی با 25 دستگاه تاتک به منطقه «بعشیقه» نزدیک شهر موصل، به تیرگی روابط بغداد و آنکارا منجر شد. منطقه بعشیقه در کنترل تروریست‌های داعشی است.

در حالی‌که دولت بغداد تحرکات دیپلماتیک خود را در سطح بین‌المللی با هدف وادار کردن ترکیه به خروج نیروهایش از عراق آغاز کرد و در این راستا به طور رسمی از اتحادیه عرب خواسته است نشست فوری در سطح وزیران خارجه برگزار و موضع قاطعی در این‌باره اتخاذ کند .