اوباما: آمریکا در برابر تروریسم تسلیم نمی‌شود

به گزارش افکارخبر، به نقل از العربیه؛ «باراک اوباما،» رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مرکزی موسوم به مرکز ملی ضد تروریسم آمریکا که در شهر مک لین در ایالت ویرجینیای آمریکا واقع است گفت: بالاترین وظیفه من در مقام رئیس جمهور آمریکا و فرمانده کل در کشور، تامین امنیت مردم است. من امروز به جای تشکیل جلسه در کاخ سفید در این مرکز تشکیل جلسه دادم چون این مرکز محل دیدارها و مقامات کشور درباره تروریسم است. من گزارش مربوط به تروریسم و حملات سن برناردینو را دریافت کردم. ما درحال بررسی این مسئله هستیم که فاجعه سن برناردینو چگونه رخ داد؟

 
وی گفت: از یازدهم سپتامبر به بعد، ما گام های مهمی برای تامین امنیت کشور برداشتیم و تدابیر امنیتی را تقویت کردیم. عملکرد افراد شاغل در این مکان( مرکز ملی ضد تروریسم آمریکا) باعث شد که حملاتی مثل یازدهم سپتامبر تکرار نشود.
 
اوباما اضافه کرد: هم اکنون مقامات مسئول در بخش اطلاعات و بررسی تهدیدات تروریستی به من گزارش دادند که هیچ اطلاعات خاص و قابل اعتنایی درباره حمله به کشور آمریکا وجود ندارد اما با این وجود، ما باید هوشیار باشیم. ما در مرحله جدیدی از تروریسم قرار داریم مثل تروریست های انفرادی و گروههای کوچکی که شناسایی آنها و پیشگیری از آنها دشوار تر است.
 
رییس جمهور آمریکا گفت: باید با تروریسم مقابله و مبارزه کرد. آمریکا تسلیم تروریسم نمی شود و ما پیشتر در مقابل تهدیدات خطرناک‌تر پیروز شده‌ایم.
 
وی تأکید کرد: دستاوردها و اقدامات امنیتی زیادی بر ضد تروریسم انجام گرفته و این دستاوردها محرمانه است.
 
اوباما افزود: ما برای جلوگیری از پیوستن افراد به عناصر داعش یا بازگشت آنان از لیبی و سوریه تلاش می کنیم.
 
وی اعلام کرد: این نکته نباید فراموش شود که مردم آمریکا با هر عقیده و با هر پیش زمینه‌ای، متحدانی در جنگ علیه تروریسم شمرده می‌شوند. 
 
اوباما از مردم آمریکا خواست با توجه به فرا رسیدن فصل تعطیلات، هشیار باشند. وی در این باره گفت: «زمانی که تروریست ها اقدامات نفرت انگیزی مانند آنچه که در سن برناردینو رخ داد انجام می دهند، این اقدام باعث انباشته شدن غم در قلب های ما می شود. اما این گونه اقدامات همچنین باعث می شود برای آموختن هر آنچه می توانیم قاطعیت بیشتری نشان دهیم و هر پیشرفتی که لازم باشد را محقق کنیم.»
 
رئیس جمهور آمریکا همچنین در سخنان خود اعلام کرد در پی حملات تروریستی در پاریس و کالیفرنیا، طبیعی است که مردم آمریکا احساس نگرانی کنند.