نیروهای امنیتی فدرال روسیه به منظور بررسی اتهام پولشویی چهار بانک ترکیه‌ای در مسکو، به این بانک‌ها ورود کردند.بحران دیپلماتیک میان مسکو و آنکارا بر سر ساقط شدن هواپیمای روسی در ترکیه موجب شد روسیه تحریم‌های تجاری و اقتصادی بر این کشور اعمال کند اما این تحریم‌ها تاکنون شامل فعالیت‌های بانکی نبوده است. اما اکنون گزارش شده نیروهای امنیتی فدرال روسیه 17 دسامبر برای انجام تحقیقات وارد چهار بانک ترکیه‌ای شدند. 

برخی منابع نیز تایید کردند که کارشناسان مالی نیروهای امنیتی فدرال روسیه تعدادی از پرونده‌های شعبه‌های بانک‌های ترکیه را به اتهام پولشویی بررسی کرده‌اند. این منابع گفتند، بازرسان هیچ چیز غیرقانونی در تحقیقات خود پیدا نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بانک دولتی «زیارت بانک» در روسیه شعبه دارد و بانک‌های خصوصی «گارانتی بانک»، «فیبا بانک» و «ایس بانک» نیز در بازار روسیه فعال هستند.

یک منبع بانکی در این باره گفت: «هدف از این کار مشوش کردن بانک‌ها و تجار ترکیه‌ای است. مقامات روسی با ادعای پولشویی برای این بانک‌ها دردسر درست کرده‌اند». اما یک منبع دیگر که از بازار روسیه مطلع است، گفت، نیروهای امنیتی فدرال روسیه از تعدادی بانک‌های روسی نیز تحقیق کرده‌اند.

در این گزارش آمده، علاوه بر چهار بانک ترکیه‌ای، 20 بانک روسی نیز درباره اتهام پولشویی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و هیچ مورد غیرقانونی نیز در بانک‌های روسی یافت نشده است.