روسیه: سیاست ما در قبال ترکیه تغییر نمی کند

به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در سخنان امروز خود پیرامون حل بحران در سوریه اعلام کرد که کار با اسد و واشنگتن برای مسکو امری آسان است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه-۱ شرکت کرده بود در این باره گفت: من قبلاً نیز در این باره اعلام کردم که می توانیم با اسد و واشنگتن به همکاری مشترک برای مبارزه با تروریست ها بپردازیم. من پیشتر در این باره با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، عربستان و برخی از دولت های عربی نیز سخن گفته ام.

وی ادامه داد: شاید از خود بپرسید، چرا این امر آسان است؟ زیرا در کارمان دورویی جایی ندارد. ما به تغییر مواضع خود در سوریه نپرداخته ایم. روسیه همواره درباره چگونگی حل بحران سوریه مطمئن بوده است.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: ما از مردم درباره راه حل بحران در سوریه سئوال کردیم؛ آن ها نیز راه حل کنونی را مورد تأیید خود قرار دادند. در ادامه، مواضع خود در بخش هایی که مورد اشتراک همه گان قرار داشت را تقویت کردیم و به همین دلیل است که مانند مگسی که در یک بطری گرفتار شده باشد، خود را به این طرف و آن طرف نمی زنیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به علاقه مندی اروپایی ها به همکاری با کشورش اشاره و تأکید کرد: کشورهای اروپایی خواستار همکاری و مشارکت سیاسی و اقتصادی و نیز مبارزه با تروریسم با روسیه هستند و ما نیز به این همکاری ها تمایل داریم.