تخریب حسینه شیعیان در نیجریه +تصویر

گروه بین الملل،به نوشته پایگاه اینترنتی جنبش اسلامی نیجریه، نظامیان ارتش نیجریه با استفاده از بولدوزر حسینیه شیعیان را به طور کامل تخریب کردند.

 

به گزارش افکارخبر، بخشی از این حسینیه هفته گذشته در جریان حمله نظامیان تخریب شد.

شیعیان نیجریه که سهم قابل توجهی از جمعیت شیعیان قاره آفریقا را تشکیل می دهند طی روزهای گذشته هدف حمله ارتش این کشور قرار گرفته اند که براثر آن صدها تن از مسلمان شیعه قتل عام شدند.

گزارشهای خبری حاکی است، نیروهای ارتش نیجریه در تاریخ 22 آذر نیز با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی از روحانیون شیعۀ نیجریه، در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، تیراندازی کردند.

photo_2015-12-21_15-44-45

اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزاکی در این حمله حکایت دارد.

ارتش نیجریه مدعی شده است که شیعیان آغازگر این حمله بوده و قصد ترور فرمانده ارتش را داشتند.

این در حالی است که روایت ارتش از رخدادهای اخیر مورد انتقاد شدید جامعه شیعیان نیجریه قرار گرفته است.

این در حالیست که به گفته کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مدارکی موجود است که نشان می‌دهد ارتش نیجریه قربانیان مسلمان حملات اخیر را در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کند.

photo_2015-12-21_15-44-33

کمیسیون حقوق بشر اسلامی همچنین تیراندازی نیروهای دولتی به سوی افراد حاضر در تظاهرات مسالمت‌آمیز در کادونا را تایید کرد.

اگرچه بسیاری از کشورها و همچنین نهادهای دولتی خشونت علیه شیعیانِ نیجریه را مورد انتقاد قرار داده‌اند، با این وجود اوضاعِ این کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

گزارشهای خبری نشان می دهد، علاوه بر ارتش، گروه های تروریستی از جمله بوکوحرام نیز شیعیان نیجریه را هدف قرار داده است.

در ماه گذشته، یک مهاجم انتحاری با حمله به تجمع شیعیان عزادار امام حسین (ع)، دست کم 15 نفر را کشت. در ماه آوریل نیز، چند تن شیعیان نیجریه در حمله ای انتحاری کشته شدند.

هرچند آمار دقیق و جدیدی از جمعیت مسلمانان نیجریه در دست نیست، اما برآوردها حاکی از آن است که 85 میلیون نفر از جمعیت 170 میلیونی نیجریه مسلمان هستند و گفته می شود که شیعیان حدود پنج درصد آن را تشکیل می دهند.

 بیشتر شیعیان نیجریه در شمال غربی این کشور و در ایالت های کادونا ،کانو و سوکوتو ساکن هستند