سرتیپ ستاد شرف غالب لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه یگان موشکی  ارتش و کمیته های مردمی دوشنبه شب یک موشک بالستیک "قاهر 1" به شرکت آرامکو در جیزان عربستان شلیک کرده اند گفت که این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد.

وی افزود که این عملیات در راستای مرحله اول اجرای گزینه های استراتژیک و در پاسخ به نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد توسط ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفته است.

سخنگوی ارتش یمن یکشنبه شب گفته بود که اقدامات نظامی اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه متجاوزان سعودی و مزدوران، واکنشی جزئی به تداوم نقض آتش‌بس از سوی آنها بود و این واکنشها فقط یک پیام و کُد برای دشمنان بود مبنی بر اینکه در روزهای آینده گزینه‌هایی اجرا خواهند شد که عقب نشینی از آن برای ما سخت و تحمل پیامدهای آن برای دشمنان دشوار است.

" قاهر 1" موشک بالستیک " زمین به زمین " و ساخت روسیه است که در داخل یمن ارتقا یافته و 300 کیلومتر برد دارد. طول این موشک 11 متر و وزن آن 2 تن است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن طی روزهای گذشته در پاسخ به نقض آتش بس از سوی متجاوزان بارها با موشک قاهر 1  و موشک توشکا پایگاه مزدوران و متجاوزان در داخل و خارج یمن را هدف قرار دادند که در پی آن صدها تن از آنها به هلاکت رسیدند.