578 هزار کارتن خواب‌ آمریکایی در معرض فاجعه انسانی

مقامات بیش از 15 شهر در آمریکا در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی برای پنهان کردن معضل افراد بی سرپناه در این کشور ، درصدد برچیدن آلونک‌های افراد بی‌خانمان و پراکندن کارتن خوابها در سطح شهرها برآمده‌اند. 

 

آمارها نشان می‌دهد در یک شبانه‌روز در آمریکا ، حدود 578 هزار  بی‌سرپناه شب را در خیابان‌ها می‌گذرانند. با این وجود مقامات پانزده شهر آمریکا به جای رسیدگی به این افراد، در آستانه سال نو میلادی، می‌کوشند به نحوی معضل بی‌خانمان‌ها را از دید عموم مخفی نگاه دارند. 

 

به گزارش ان پی آر ، مسئولان پورتلند در ایالت مین در طول ماه دسامبر به شدت در حال برچیدن مناطق ویژه آلونک نشینان و افراد بی‌سرپناه در سطح شهر هستند. همچنین شهردار سیاتل در ایالت واشینگتن بر ضد بی‌خانمان‌ها اعلان جنگ کرده است. در این شهر دو منطقه قانونی برای اسکان افراد بی‌سرپناه وجود داشت که بیش از 100 نفر در آن اسکان داشتند اما پلیس همه آلونک‌های این افراد را در روزهای اخیر جمع آوری کرد.

 

به نوشته سیاتل تایمز، در سال 2012 پلیس 80 آلونک ، در سال 2013 حدود 131 آلونک، در سال 2014 حدود 351 آلونک و تا نوامبر سال 2015 حدود 527 آلونک را در شهر سیاتل جمع‌آوری کرده است. 

 

سرکوب کارتن خوابها در شهر یورکا در ایالت کالیفرنیا به حدی بوده است که بی‌خانمان‌ها برای سپری کردن شب به مناطق مردابی روی آورده‌اند. این وضعیت در شهرک مندوتا در همین ایالت نیز مشهود است. 

 

فینیکس ، نیواورلئان ، واشنگتن دی سی ، بویز ، کیسمی ،‌توکسون ، سالیناس، هونولولو ، دالاس و اوکلند از دیگر شهرهایی هستند که مسئولان آنها در آستانه فرا رسیدن سال نو درصدد برچیدن مناطق آلونک نشین و پراکندن افراد بی‌خانمان در سطح شهر بر‌آمده‌اند.