محمد بن سلمان با آتش بازی می‌کند
 "پاتریک کوبرن" روزنامه نگار انگلیسی روز یکشنبه در ایندیپندنت نوشت: شاهزاده مغرور سعودی در حال بازی با آتش است.

وی افزود: سازمان اطلاعات آلمان در اواخر سال 2015 گزارشی را درباره "خطر" شاهزاده "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی منتشر کرد.

کوبرن اظهار داشت: در این گزارش تأکید شده است که عربستان سعودی در برهه اخیر سیاستی ماجراجویانه را در پیش گرفته است.

کوبرن تأکید کرد که در این گزارش، محمد بن سلمان 29 ساله که نفوذ گسترده‌ای دارد و همه او را به عنوان پسر مورد علاقه ملک سلمان آلزایمری می‌دانند، سیاستمداری بی پروا و ماجراجو است که با ورود به جنگها در حال ضربه زدن به کشورهای عربی است.

کوبرن خاطرنشان کرد، سازمانهای جاسوسی معمولا چنین اطلاعات و اسنادی را که در آن از همپیمان قوی و نزدیکی مانند عربستان سعودی انتقاد شده باشد، در رسانه‌ها منتشر نمی‌کنند.

این روزنامه نگار انگلیسی افزود، هشدارهای سازمان اطلاعات آلمان بیانگر افزایش نگرانی‌ها از این موضوع است که عربستان دیگر یک برگه تضمین شده نیست.

کوبرن به نقل از یکی از وزرای سابق در یکی از کشورهای خاورمیانه بدون اشاره به نام او نوشت: عربستان سعودی در گذشته همه گزینه‌های خود را بررسی می کرد، و هوشیار بود.

در گزارش سازمان اطلاعات آلمان آمده است که عربستان سعودی در حال انتخاب گزینه‌های خصمانه‌تر و سیاستهای متمایل به جنگ است، مانند جنگ در سوریه و یمن.

کوبرن در پایان تأکید کرد، ماجراجویی‌های خارجی شاهزاده محمد موفق نبوده است، و هیچ نشانه‌ای مبنی بر موفقیت آنها در آینده نیز وجود ندارد.