رئیس جدید نیروهای مسلح انگلیس منصوب شد

سِر «استوارت پیچ» که پیش از این ارتشبد نیروی هوایی بود به سمت ریاست نیروهای مسلح انگلستان انتخاب شد.

خبرگزاری «اسکای نیوز» نوشته است که انتخاب «استوارت پیچ» در سمت ریاست نیروهای مسلح انگلستان از سوی نخست وزیر و کاخ باکینگهام تایید شده است و او امسال این سمت را از ژنرال «نیکلاس هوتون» تحویل خواهد گرفت.

اصلی‌ترین چالش پیش روی وی رهبری اقدامات نظامی انگلیس در عراق و سوریه خواهد بود. اوضاع رو به وخامت لیبی نیز یکی از مشکلات وی در ماه های آینده است.

به نوشته «اسکای نیوز» پیچ یکی از سه کاندیدای این سمت بودد و انتخاب وی شگفت‌آور بوده است. دو نامزد دیگر، یکی دریاسالار سِر «جورج زامبلاس» بود و دیگری سِر «ریچارد بارونس» که نامزد منتخب وزیر دفاع برای این پست بود و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان پس از دیدار با هر سه در شماره 10 خیابان داونینگ، آقای پیچ را برای این سمت برگزیده است. وزیر دفاع در ادامه از هر اظهار نظری خودداری کرده است. 

آقای پیچ، تا به حال در خدمات عملیاتی در ترکیه، آلمان، برزیل، عربستان سعودی و عراق مشغول بوده و بین سال‌های 2000تا 2003 مرکز نبرد هوایی در نیروی هوایی سلطنتی وادینگتون فرماندهی می‌کرده است. وی همچنین مدیر کلی جمع‌آوری اطلاعات در وزارت دفاع در سال‌های 2003 تا 2006 را عهده‌دار بوده است.

او از 2006 تا 2009، در سمت ریاست اطلاعات وزارت دفاع و معاونت کمیته مشترک اطلاعاتی خدمت کرده است و اخیرا به عنوان معاون رئیس ستاد دفاعی کار کرده است.

آقای پیچ ازدواج کرده، دو فرزند دارد و به آشپزی و تاریخ نظامی علاقمند است.