پیام نظامی اسیر عربستانی به مقامات سعودی

شبکه تلویزیونی المسیره سخنان یک نظامی ارتش عربستان را که به اسارت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده است پخش کرد.

وی در سخنان خود به تشریح نحوه به اسارت در آمدنش به‌دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرداخت و گفت:  اسم من متعب بن عوض بن احمد المالکی است، در تپه الدود یا همان جبل الدود به اسارت در آمدم، مرا کمیته‌های مقاومت مردمی یمن دستگیر کردند، شماره نظامی من 508 است، البته مرا بعد از اسارت درمان کردند و محل زخم بدنم را شست‌وشو دادند و پانسمان کردند، به ما لباس دادند و همین‌طور که گفتم زخمهای بدنم را پانسمان کردند، به من غذا و دارو دادند و هر چند وقت به من سر می‌زنند تا اگر به چیزی نیاز دارم فراهم کنند، از روز پنجشنبه تا به امروز رفتار بسیار خوبی با من داشتند و من در امنیت کامل به سر می‌برم.

این نظامی ارتش عربستان در ادامه به نحوه رفتار ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با وی اشاره کرد و گفت: زخمی‌های ما را درمان می‌کنند و با آنها برخورد بسیار خوبی دارند، این رفتار آنها از ابتدا با اسرا چنین بوده است، این سومین باری است که زخم مرا پانسمان می‌کنند، الحمدلله زخم من خیلی جدی نبود، اما با این وجود به‌لطف خداوند رسیدگی بسیار خوبی را از عزیزان دیدم.

وی رفتار ارتش یمن با اسرای عربستانی را خوب توصیف کرد و افزود: همین الآن هم دکتر در اینجا حضور دارد و زخم مرا لحظاتی قبل شست‌وشو داد و پاک کرد و بعد از آن پانسمان نمود، خداوند شاهد است که از پزشک و نیروی نظامی با من تعامل بسیار خوبی داشته‌اند.

این نظامی اسیر عربستان خطاب به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی گفت: خداوند را از این بابت شکرگزارم، زحمات شما برای من محسوس و ملموس است و اخلاق و مهربانی شما را از نزدیک تجربه کردم. به‌خدا سوگند هرگز توقع و انتظار این‌همه لطف را نداشتم، فکر می‌کردم برخورد شما با من بد باشد، من جز خوبی چیزی از شما ندیده‌ام، شما مرا شگفت‌زده کردید.

این اسیر عربستانی با اشاره به برخورد انسانی نیروهای یمنی گفت: به‌خدا قسم این حرف‌ها را به‌دلیل حضور دوربین یا مسائلی از این قبیل بر زبان نمی‌رانم، این را بدانید به هر حال و در هرشرایطی که باشیم شما ثابت کردید برادرانمان هستید و ما همواره با شما برادر هستیم، هر اتفاقی که بیفتد ما پسرعموهای هم هستیم و تا ابد بر این عهد خود با شما خواهم ماند.

پیام من به خانواده و بستگان و عموهایم این است که من الحمدلله زنده و سلامت هستم، من در برابر مردانی هستم که در حقم کوتاهی نکردند، خدا شاهد است که با لطف و محبت و مهربانی و اخلاقی که دارند مرا شرمنده خود ساخته‌اند.

وی در پیامی به مقامات سعودی افزود: پیامی هم برای مقامات سعودی دارم و آن این است که به این جنگ پایان دهند، عربستان سعودی و یمن باید دست به دست هم بدهند و با هم متحد باشند، باید دربرابر دشمن واقعی خود متحد باشیم، دشمن ما یمن نیست، هرچه باشد، ملت و مردم یمن دوستان و برادران و همسایه‌های ما هستند، ان شاء الله تا ابد با هم برادر باشیم.

اسیر عربستانی در ادامه تصریح کرد: باور کنید زمانی که برای جنگ با یمن می‌آمدیم، هرگز انتظار روبه‌رو شدن با چنین مردان نیک و مهربانی را نداشتیم، ما انتظار داشتیم مقابل ما صهیونیست‌ها باشند و با کافرانی روبه‌رو هستیم، به‌خدا قسم هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم ولو برای یک درصد که با ملت یمنی روبه‌رو می‌شویم که در تاریخ آنها را می‌شناختیم.