نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، در ادامه عملیات شکست محاصره دو شهرک موفق شدند از سمت شرق، 80 درصد از روستای معرسة الخان را از تروریست‌ها پاکسازی کنند.

همزمان نیروهای مردمی نبل و الزهراء از سمت غرب روستا، موفق شدند بعد از یک عقب‌نشینی، مجددا خاکریز دوم را آزاد و مواضع خود را تثبیت کنند.

درگیری‌ها در روستا بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌ها بشدت ادامه دارد و یگان موشکی و توپخانه‌ای حزب الله و جنگنده‌های روس مناطق غربی روستا را بشدت مورد هدف قرار می دهند و می‌شود گفت روستا از لحاظ نظامی ساقط شده است.

اما در جبهه غربی روستا به دلیل وسیع بودن مسیر تل الزهراء با غرب معرسة الخان نیروهای مردمی از ترس قیچی شدن و کمین خوردن به کندی و با دقت پیشروی می‌کنند.

در عین حال منابع میدانی به گروه بین‌الملل فارس گفتند که برخی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند خود را از معرسة به شرق شهرک «نبل» برسانند.

منابع میدانی بین‌الملل فارس هنوز خبر شکسته شدن محاصره را کاملا تایید نمی‌کنند.

عملیات منحصر به فرد و مرگ 55 تروریست

ساعاتی پیش منابع میدانی گروه بین‌الملل فارس خبر دادند که که رزمندگان مقاومت در جنوب حردتنین، عملیاتی موفق انجام داده‌اند.

گروهی متشکل از نیروهای حزب‌الله لبنان با کمک نیروهای مقاومت عراقی دقایقی قبل موفق شدند از فرصت به دست آمده از درگیری ها در شمال حلب استفاده کنند و با انجام عملیات ویژه به سمت مواضع تروریست‌ها در روستای رتیان واقع در جنوب حردتنین حمله کنند

در این حمله بیش از 55 تن از تروریست‌ها از پای در آمدند و هفت خودروی نظامی آنان منهدم شد. این نیروها پس از عملیات به اطراف منطقه باشکوی بازگشتند.