داوود اوغلو: عامل انفجار آنکارا یک سوری است

 «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و به تشریح ابعاد انفجار شب گذشته در آنکارا پرداخت.

شبکه «TRT» این کنفرانس خبری را به طور مستقیم پوشش داد.

وی در این کنفرانس خبری تاکید کرد: 7 کشور در اطراف ما قرار دارند که با مشکلات و بحران‌های زیادی روبرو هستند و برخی از دولتها نمی‌توانند تمامی اجزای کشورشان را کنتلر کنند که این امر بر منطقه تاثیر می‌گذارد. اما ما در مبارزه با تروریسم تردید نمی‌کنیم و به عملیات نظامی و امنیتی خود ادامه می‌دهیم و از همه می‌خواهیم که در هر شرایطی با دولت علیه تروریسم همکاری کنند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: هویت عامل این انفجار شناسایی شده است و وی سوری و یکی از اعضای یگان‌های مدافع خلق (YPG) شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌ک‌ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند.

داوود اوغلو ادعا کرد: حزب اتحاد دموکراتیک کردستان و حزب کارگران کردستان با همکاری یکدیگر، انفجار آنکارا را انجام داده‌اند.

وی در ادامه گفت که در پی انفجار آنکارا، 9 نفر دستگیر شدند که در حال بازجویی هستند و تحقیقات درباره این انفجار، همچنان ادامه دارد.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک، پس از این عملیات دیگر روی آرامش را نخواهد دید و ما به عملیات‌های نظامی و امنیتی خود علیه مواضع سازمانهای تروریستی تشدید می‌بخشیم. به عنوان مثال، تنها در شب گذشته، 70 تروریست را طی بمباران‌های مواضع آنها به قتل رساندیم.

وی اظهار داشت: تاکید می‌کنم که پس از مشخص کردن تمامی مسئولیت‌ها، زمان و شرایط مشخصی را برای آغاز عملیات‌های بیشتر علیه تروریست‌ها تعیین می‌کنیم اما اکنون این مسئله را اعلام نمی‌کنم.

داوود اوغلو تاکید کرد: «بشار الجعفری» به صراحت گفته است که YPG‌تابع نظام اسد است. لذا ما حق داریم که با نظام سوریه که مسئول تروریسم است، برخورد کنیم. هر کشوری که در قبال تروریسم کاری نمی‌کند، مسئول این عملیات تروریستی در آنکاراست. ما هیچ دولتی را که دست به دست تروریست‌ها داده، نمی‌بخشیم. من نیز اسناد لازم را به کشورهای مسئول ارائه خواهم کرد تا ثابت کنم که حزب تروریستی اتحاد دموکراتیک فرقی با پ‌ک‌ک ندارد و ما از همه کشورها می‌خواهیم که YPG را حزبی تروریستی اعلام کنند.