ترامپ اشغال عراق را محکوم کرد

 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اشغال عراق شاید بدترین تصمیم اتخاذ شده از سوی یک رئیس جمهور آمریکا باشد.

وی البته به این مساله اذعان کرد که در ابتدا از اشغال خاک عراق حمایت کرده است.

ترامپ گفت: واقعا هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق وجود نداشت. من خیلی ساده به شمار می گویم. این شاید بدترین تصمیم گرفته شده درباره عراق باشد، شاید بدترین تصمیمی باشد که توسط یک نفر اتخاذ شده است، بدترین تصمیمی که توسط یک رئیس جمهور در تاریخ این کشور گرفته شده است.

ترامپ اقدام جورج دبلیو بوش در اشغال عراق در سال 2003 میلادی را محکوم کرده است، کسی که برادرش جب بوش رقیب انتخاباتی ترامپ در رسیدن به کاخ سفید به شمار می رود.

ترامپ در ادامه اظهار داشت: جنگ در عراق موجب آغاز بی ثباتی در کل خاورمیانه شد، این جنگ موجب پیدایش داعش شد، این جنگ بحران لیبی را آغاز کرد، این جنگ بحران سوریه را شکل داد. این بدترین تصمیم اتخاذ شده توسط هر دولتی در طول هر زمانی بوده است. بوش این تصمیم را اتخاذ کرده است.

ترامپ در مصاحبه ای در سال 2002 میلادی تاکید کرده بود که از اشغال عراق حمایت می کند. وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه "آیا گزارش مربوط به حمایتش از اشغال عراق، دقیق است"، گفت: شاید این را گفته باشم. من سیاستمدار نبودم. شاید نخستین باری بود که کسی این سئوال را از من می پرسید. ولی زمانی که جنگ آغاز شد، من مخالف آن بودم.