خوش‌خدمتی عربستان به رژیم صهیونیستی

شورای وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس چهارشنبه داوزدهم اسفند ماه در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود در تونس، حزب الله لبنان را  یک گروه تروریستی «تروریستی» خواند. عربستان سعودی و همپیمانان آن پس از شکست همه طرح های توطئه آمیز منطقه ای در سوریه، عراق و یمن و نقش بر آب شدن رویاهای آنها درصدد انتقام گیری از محور مقاومت ضد صهیونیستی و تکفیری هستند و در این راستا نوک سرنیزه خود را به سوی حزب الله هدف قرار داده اند.  ناظران اقدام شورای همکاری خلیج فارس در قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی را در چارچوب پشتیبانی از تروریسم صیونیستی و تکفیری دانسته اند و این مساله را نشان دهنده تحقق شروط صهیونیست ها برای عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عضو این شورا به ویژه عربستان و امارات برشمرده اند.

آشکار شدن بیش از پیش روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، با اعلام شورای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی، عربستان روابط خود با رژیم اسراییل را آغاز کرد. این اقدام عربستان تکمیل کننده جنگ های این کشور علیه کشورهای عربی است. اما این مساله برای حزب الله و مقاومت اصلا مهم نیست و فقط همپیمان عربستان در لبنان و در راس آن جریان المستقبل را در تنگنا قرار خواهد داد. به نوشته روزنامه الاخبار، چند روزی از اعلام خبر سفر هیات اسراییلی به عربستان توسط شبکه 10 رژیم صهیونیستی سپری نشده که عربستان دامنه جنگ خود علیه مقاومت لبنان را گسترش داد. قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی پس از دهه ها هماهنگی و ارتباط سری میان وزارت امور خارجه، جنگ و اطلاعات عربستان و رژیم اسراییل، نخستین گام در علنی شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است.

به نوشته الاخبار، تصمیم قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی برای حزب الله شگفت آور نبود. پس از شکست فشارهای عربستان و رژیم اسراییل برای صادر شدن قطعنامه از شورای امنیت برای محکوم کردن حزب الله و دست یافتن به اطلاعاتی توسط مقاومت درباره سفر یوسی کوهین رییس موساد و هیات همراه او به عربستان چنین چیزی پیش بینی می شد. یوسی کوهین در این دیدار با مقام های عربستان برای هدف قرار دادن مقاومت به توافق رسیدند. این تصمیم عربستان تکمیل کننده اقدام های اخیر عربستان علیه لبنان و لبنانی ها است.

عربستان تلاش کرده شهروندان لبنانی را که سال ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کار می کردند از این کشورها طرد کند. همچنین این کشور از شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته است، لبنان را ترک کنند. افزون بر این، ریاض کمک های خود به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را قطع کرده است. برپایه منابع آگاه در جریان هشتم مارس لبنان اقدام های عربستان علیه حزب الله همسو با جنگ هایی است که عربستان در سوریه، عراق، یمن و بحرین به آن دامن می زند. قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی در واقع اعلام همپیمانی رژیم اسراییل و عربستان علیه مقاومت لبنان و مردم این کشور و تلاش عربستان برای از بین بردن آشکار مساله فلسطین است.

روزنامه الاخبار افزود: در شرایطی که برجسته ترین گروه های مسلحی که توسط عربستان تجهیز و به سوریه، عراق و لبنان راهی می شوند در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته اند و  عربستان خود را بدون هیچ بازوی نظامی قانونی می بیند. از این رو این کشور تلاش می کند دشمنان خود را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد تا برای مذاکرات آینده زمینه ای را فراهم کند. برپایه منابع جریان هشتم مارس در لبنان، عربستان در حالی که از داعش و جبهه النصره پشتیبانی می کند نمی تواند هیچ گروهی را در فهرست گروه های ترورستی قرار دهد. این کشور اندیشه وهابیت را در سراسر جهان گسترش می دهد در حالی که مقاومت مشروعیت خود را از مبارزه با رژیم صهیویستی و پایگاه مردمی خود می گیرد. این در حالی که عربستان سرچشمه تروریست های جهان است.

خوش خدمتی ریاض به تل آویو

به نوشته روزنامه الدیار لبنان، شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی را خدمتی مجانی به رژیم اسراییل به شمار آورد.

شبکه اول تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با ستودن تصمیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی گزارش داد: جهان عرب از راه موضع گیری خود علیه حزب الله به موضع اسراییل نزدیک شد. درست است که این تصمیم عجیب به نظر می رسد اما ما طی روزهای پیش شاهد گرمی روابط بودیم. به طوری که خبرهایی مبنی بر سفر یک هیات عربستانی، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان و خالد الحمیدان رییس دستگاه استخبارات این کشور به اسراییل در خبرگزاری اسپوتنیک روسیه منتشر شد.

این رسانه عبری زبان در ادامه تصمیم کشورهای عربی علیه حزب الله را مهم دانست و آن را در چارچوب اقدام هایی علیه حزب الله دانست که رهبری آن را عربستان بر عهده دارد.

تلاش عربستان برای انحراف افکار عمومی از جنایت های خود

به نوشته تارنمای النشره لبنان، «زهیر الخطیب» دبیر کل جبهه «سازندگی لبنان» تصمیم کشورهای عربی که با فشار عربستان، حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند با موضع رژیم اسراییل و هدف گروه های تروریستی - تکفیری در یک راستا دانست.

به باور وی، پس از مشخص شدن نقش عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در پیدایش و تغذیه تروریسم تکفیری و افزایش درخواست ها در غرب برای محکوم کردن جنایت های عربستان در جنگ علیه یمن این کشورهای حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند تا توجه ها را از جنایت ها و سیاست های اشتباه خود منحرف کنند تا بتوانند از مسوولیت خود در رسیدن تروریسم به قلب اروپا شانه خالی کنند.

انتقام گیری عربستان از حزب الله

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در بخشی از گزارش خود نوشت: دور از ذهن نیست که یکی از دلایل مهم دشمنی عربستان با حزب الله بازداشت شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن عبد العزیز (شاهزاده قاچاقچی) هنگام قاچاق مواد مخدر کبتاگون با هواپیمای ویژه در فرودگاه بیروت توسط نیروهای امنیتی لبنان و حزب الله است. افزون بر این، حمله های رسانه ای سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به عربستان نیز در دشمنی عربستان با حزب الله موثر است. او به تازگی در سخنرانی خود به عربستان حمله کرد و عربستان را متهم به کشتن مردم یمن از راه بمباران مدارس، بیمارستان ها، مساجد، بازارها و روستا کرد. او افزود: دیگر ما نمی توانیم در برابر جنایت های عربستان سکوت کنیم و اگر جرم ما سکوت نکردن است به آن افتخار می کینم مردم یمن مظلوم و غریب هستند.