افشاگری علیه کلینتون/متن سخنرانی‌هایت را منتشر کن!

برنی سندرز سه شنبه شب در سخنرانی خود در شهر میامی در ایالت فلوریدا و در حالی که رای گیری در چند ایالت دیگر به پایان رسیده بود، جمعیت رای دهندگان جوان را تشویق کرد در انتخابات درون حزبی سه شنبه آینده در فلوریدا به صورت گسترده رای دهند. 

 

وی مبارزات انتخاباتی خود را با مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب هم حزبی خود، مقایسه و از وی برای گرفتن دستمزدهای شش رقمی برای سخنرانی‌های خود برای بانک گلدمن ساکس انتقاد کرد. سندرز همچنین از کلینتون خواست متن سخنرانی‌هایش را برای عموم مردم منتشر کند. 

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود گفت: «شما فرمانداران بزدلی دارید که سخت تلاش می‌کنند کار را برای مشارکت مردم در روند سیاسی دشوار‌تر کنند. وظیفه ما این است که کار را برای افزایش مشارکت رای دهندگان آسان‌تر کنیم، نه اینکه سخ‌تر کنیم. بیایید سه شنبه آینده اینجا در فلوریدا این را به جهان نشان دهیم. بیایید با حضور گسترده رای دهندگان در پای صندوق‌های رای به جهان نشان دهیم که دموکراسی زنده است.» 

 

ساندرز در انتقاد از هیلاری کلینتون و سخنرانی‌های او برای بانک‌های بزرگ گفت: «او (کلینتون) پشت درهای بسته برای موسسات مالی وال استریت مانند بانک «گلدمن ساکس» سخنرانی کرده است. ماجرای این سخنرانی‌ها این است. او برای هر سخنرانی ۲۲۵ هزار دلار دریافت می‌کند. می‌دانید که این مبلغ برای یک سخنرانی یک ساعته پول بسیار زیادی است. من فکر می‌کنم اگر شما برای هر سخنرانی چنین پولی دریافت کنید، پس این سخنرانی حتما باید یک سخنرانی بسیار بسیار عالی باشد. من فکر می‌کنم اگر این سخنرانی اینقدر عالی است حتما باید بخواهید که مردم آمریکا نیز از آن مطلع بشوند.»