ترامپ: سیستم انتخاباتی آمریکا، فاسد است

نظام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ویژه انتخابات درون حزبی در آن که رای مردمی تاثیر چندانی ندارد، صدای اعتراض دونالد ترامپ را هم درآورده است.

در حالی که از یک سو مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال پیگیری است، از سوی دیگر تحلیل‌ها و اظهارات رسانه‌ها و چهره‌های تاثیرگذار آمریکایی درباره نظام غیرمردمی انتخابات آمریکا هم ادامه دارد.

در همین راستا بود که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تاکید کرد که مردم آمریکا نقش چندانی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ندارند.

به گزارش پایگاه هیل، حالا صدای اعتراض دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم نسبت به سیستم انتخاباتی این کشور بلند شده است.

او که در یک تجمع انتخاباتی در نیویورک گفت: «رسانه‌ها خیلی غیرقابل اعتماد و متقلب هستند. من در تعجبم چون میلیون‌ها رای جلوترم اما رسانه‌ها حتی به این اشاره هم نمی‌کنند. آنها فقط درباره آرای وکلا(delegates) حرف می‌زنند. خوب من اینجا هم صدها رای جلوترم. مشکل آن است که سیستم فاسد و پر از تقلب است. این سیستمی کثیف و منزجرکننده است».

ترامپ به اختصاص همه آرای وکلا در ایالت کلرادو به تد کروز هم اشاره و تصریح کرد: «وکلا همه منتظر بودند تا رئیسشان بیاید و به اشتباه چیزی به عنوان "ترامپ هرگز" را توئیت کند. اگر ما به آرای مردمی کلرادو رجوع کنیم، قطعا ما برنده بودیم».

اظهارات نامزد پیشتاز جمهوریخواه درباره آرای وکلای ایالتی در حالی مطرح شده که تاکنون او ۷۴۳ رای ایالتی و کروز ۵۴۵ رای را کسب کرده است. اگر هیچ نامزدی نتواند ۱۲۳۷ رای مورد نیاز ایالتی را کسب کند، برای انتخاب نامزد نهایی حزب باید کار به کنوانسیون ملی جمهوریخواه کشیده شود.

با توجه به مخالفت‌های گسترده ارکان اصلی حزب جمهوریخواه با مواضع دونالد ترامپ، برخی رسانه‌ها و مقامات وابسته به این حزب از تلاش برای دور زدن او در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه سخن گفته‌اند.