داعشی ها راننده اعضای پارلمان اروپا!!

 اشپیگل آنلاین به نقل از چند نماینده‌ی مجلس اروپا از پیدا شدن بروشورها و سی دی‌های تبلیغاتی داعش نزد دو راننده‌ای که در خدمت نمایندگان پارلمان اروپا بودند، خبر می‌دهد.

این دو راننده اغلب با خودرو‌های آژانس خود، نمایندگان پارلمان اروپا را در بروکسل و استراسبورگ به محل کار و دیدارهای آن‌ها می‌بردند. اداره‌ی پلیس مرکزی بلژیک، تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

از آن‌جا که چند تن دیگر از رانندگان آژانس‌های مسافربری‌ای که با پارلمان اروپا قرارداد خدمت داشتند، نیز سوء‌سابقه‌ داشتند و بارها به‌ خاطر ارتکاب به جرم‌های متعدد محکوم شده بودند، هیات رئیسه‌ی این پارلمان روز دوشنبه تصمیم گرفت، از خدمات آژانس‌های خصوصی چشم‌پوشی کند و خود دست به استخدام راننده بزند.

در بیانیه‌ی پارلمان اروپا در این رابطه آمده است: «متاسفانه در تحقیقات بیشتر در پرونده‌ی برخی از افراد، به موارد سنگینی برخوردیم.»

به نظر کارشناسان، استخدام راننده، برای پارلمان اروپا مبلغی برابر با سه میلیون و ۷۰۰ هزار یورو در سال هزینه خواهد داشت.

در حال حاضر، نزدیک به ۶۵ راننده از آژانس‌های خصوصی مسافربری در بروکسل، در خدمت ۷۵۱ نماینده هستند. تعداد رانندگان در استراسبورگ ۸۵ تن است. در حال حاضر شمار رانندگان استخدامی پارلمان اروپا، ۲۳ نفر است.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها، یکی از مظنونان انفجارهای بروکسل نیز، حدود شش یا هفت سال پیش یک ماه به عنوان نظافت‌کار در پارلمان اروپا خدمت کرده بود.

 

در انفجارهای تروریستی در ۲۲ مارس ۲۰۱۶ در فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل، ۲۲ تن کشته شدند. این حملات پس از دستگیری صالح عبدالسلام صورت گرفت که در ۱۸ مارس در بروکسل دستگیر شد. او ظاهرا نقشی کلیدی در سازماندهی و تدارک عملیات تروریستی در پاریس داشته است. در حملات تروریستی پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ نیز بیش از ۱۳۰ تن جان باختند.