کلینتون: ترامپ خرِ دهه اخیر است

 هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا در مصاحبه با شوی رادیویی «برکفست کلاب» در رادیوی نیویورک، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب رقیب، را «خر دهه اخیر» نامید. 

 

کلینتون در ادامه گفت: ترامپ من را می‌ترساند. چیزهایی که او می‌گوید برای آمریکا مناسب نیست. سخنان او نه تنها توهین‌آمیز، بلکه خطرناک است. منظورم این است که او مردم را به جان هم می‌اندازد و باعث ایجاد خشونت می‌شود. کارهایی که او می‌کند خلاف طبیعت بشر و تخطی از ارزش‌های آمریکا و نیویورک است.

 

در این برنامه رادیویی بخشی وجود دارد که در آن «خر روز» مشخص می‌شود. در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن) خود کلینتون نیز به همین عنوان نامیده شده بود. این ایستگاه رادیویی دلیل این امر را روش غیرطبیعی کلینتون در استفاده از فرهنگ  و تاریخ سیاهپوستان برای نزدیک شدن به آن‌ها عنوان کرده بود.

 

او پس از کسب این عنوان ناخوشایند و با اشاره به نماد حزب دموکرات گفته بود: «من یک دموکرات هستم. بنابراین برای من خر روز بودن موهبت است.»  به جز کلینتون، نامزدهای دیگری مانند «برنی سندرز» و دونالد ترامپ نیز به این نام خوانده شده‌اند.
 
ترامپ 29 فوریه (10 اسفند 94) به دلیل امتناع از محکوم کردن حمایت «دیوید دیوک،» رهبر نژاد پرست سابق گروه «کو کلاکس کلان» از خود، خر روز لقب گرفته بود.