سازمان ملل دشمن جدید نتانیاهو

 « نیکولای ملادینف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه درخواست «بنیامین نتانیاهو» را مبنی بر برگزاری کلاس تاریخ برای کارکنان سازمان ملل متحد رد کرد.

نتانیاهو این پیشنهاد را بعد از درخواست سازمان علمی، فرهنگی،‌ آموزشی ملل متحد ( یونسکو ) از رژیم صهیونیستی برای رعایت آزادی برگزاری مراسم مذهبی مسلمانان در صحن مسجد الاقصی مطرح کرد.

ملادینف در بیانیه ای اعلام کرد: اگر چه کسی می خواهد برای کسانی که در پاریس حضور دارند و سفرای کشورهای عضو یونسکو در اسرائیل دعوت نامه بفرستد. اما کارکنان سازمان ملل متحد در بیت المقدس با تاریخ، مردم و مذاهب منطقه آشنایی کاملی دارند .

یونسکو ماه گذشته حملات اسرائیلی ها و تدابیر غیر قانونی اسرائیل را برای محدود کردن آزادی مسلمانان در برگزاری مراسم مذهبی و دسترسی آنها به این مکان مقدس در بیت المقدس، سومین مکان مقدس مسلمانان به شدت محکوم کرد.  

نتانیاهو خشمگین از اینکه در قطعنامه یونسکو به عبارت «معبد سلیمان» اشاره نشده است این موضوع را محکوم کرد که در آن ارتباط تاریخی بین یهودیت و معبد سلیمان نادیده گرفته شده است.

نخست وزیر اسرائیل روز جمعه پیشنهاد داد شخص او آنچه را که به عنوان سمیناری درباره تاریخ یهودیت برای کارکنان سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی و دیپلمات ها توصیف کرد، برگزار کند اما سازمان ملل با این درخواست مخالفت کرد.