مقامات "تل آویو" و به ویژه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در 5 سال اخیر نقش مهمی را در ویرانی های سوریه داشتند.

این نقش به اندازه ای پررنگ بوده که تروریست های تکفیری توانستند از طریق پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی  در جبهه جنوبی اقدامات خطرناکی را انجام دهند و به صورت جدی ارتش اسرائیل،  پشتیبان آموزشی و تسلیحاتی تروریست ها بوده است.

تروریسم تکفیری توانسته با پشتیبانی اسرائیل و همپیمانانش اقدامات مخرب بسیاری را انجام دهد و ویرانی های سوریه و آسیب های چند صد میلیارد دلاری نشان دهنده تلاش های تاسف بار رژیم صهیونیستی است.

اخیرا نیز یکی از رسانه های وابسته به اسرائیل نیز افشا کرد : "مقامات تل آویو"  به دنبال آن است تا با گسترش جنگ در سوریه ماشین جنگی ارتش این کشور را از کار بیندازد و این اتفاق قطعا به نفع  "تل آویو" خواهد بود.

**بازخوانی افشاگری  رسانه اسرائیلی

در گزارش  "جروزالم پست"  آمده است حملات هوایی ائتلاف ضد تروریسم در سوریه و همچنین در عراق، علاوه بر آنکه نیروهای مخالف  "اسد"  را در تنگنا قرار داده، موجب افزایش قدرت رئیس جمهور سوریه  نیز شده است.

این نشریه صهیونیستی با تاکید بر این موضوع که غرب دیگر به تغییر حکومت در سوریه هیچ اصراری ندارد، نوشت: "تل آویو"  خواهان تسلط تندروها بر سوریه نیست، چرا که پیش بینی آینده منطقه در این صورت بسیار دشوار است و هیچ بعید نیست بلایی که بر سر لیبی آمد، دامن سوریه و منطقه را نیز بگیرد.

بنابراین ادامه درگیریها بین دو جبهه مخالف رژیم صهیونیستی در سوریه بهترین گزینه از نظر  "تل آویو"  است، چرا که به این روش ماشین جنگی ارتش سوریه فرسوده می شود. در ادامه این گزارش آمده است بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند که پیدایش گروه داعش نیز توطئه ای از جانب اسرائیل بوده تا ماشین جنگی  "اسد"  روز به روز ناکارآمدتر و فرسوده تر شود.

 

چرا اسرائیل به دنبال نابودی

 

**چرا اسرائیل به دنبال نابودی ارتش سوریه است؟

یکی از دلایلی که اسرائیل خواهان نابودی ارتش سوریه و نظام قانونی این کشور است ، این بوده که سوریه عضو و ستون فقرات محور مقاومت است و این موضوع به صورت جدی نگرانی عمیقی را در بین مقامات "تل آویو" ایجاد کرده است.

برای مثال در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 سوریه قصد داشت کمک های لجستیکی برای مقابله با ارتش اسرائیل را به "حزب الله"  ارائه دهد (البته مقاومت اسلامی لبنان تا حدود زیادی با توان بومی در مقابل صهیونیست ها ایستاد).

دلیل دومی که اسرائیل به دنبال نابودی ماشین جنگی ارتش  و نظام سوریه بوده اینکه ، "بشار اسد" و ملت سوریه همپیمان راهبردی جمهوری اسلامی ایران هستند و رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان این موضوع را نمی تواند بپذیرد.

**سوریه ستون فقرات مقاومت

"علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  آمریکا با هزاران سرباز به دنبال حضور نظامی در عراق بود و در پنج سال اخیر تلاش کرده تا  "بشار اسد" را سرنگون کند و چون ایران به ستون فقرات مقاومت و بازوی آن یعنی حزب الله کمک کرد (حمایت های مستشاری) و چون آمریکا شکست خورده با یک زبان نرمی می گوید ایران کمک کند تا رئیس جمهور سوریه  نباشد و باید گفت به شما چه ارتباطی دارد که  "بشار اسد" باشد یا نباشد و مردم سوریه در این زمینه تصمیم می گیرند.

ولایتی با توصیف وضعیت تاسف بار لیبی و تلاش آمریکا برای تبدیل سوریه به لیبی دیگر گفت: "بشار اسد" مقاومت کرد و گلوله های تا چند صد متری دفترش را تحمل نمود تا سوریه لیبی دیگری نشود.

 

بهترین گزینه از نظر

 

سناریو دیگری که اسرائیل دنبال می کند این است که همپیمانان ایران همچون سوریه را در تنگناه قرار دهد و جنگ داخلی 5 سال اخیر نشان می دهد که اسرائیل و گروه های تکفیری در تعامل هستند.

دلیل دیگری که اسرائیل خواهان نابودی "ارتش سوریه" بوده این است که با نابودی ارتش این کشور ، رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی با امنیت کامل به کار خود ادامه می دهد و لذا  اشغالگران قدس هم به این موضوع  (تجهیز تروریست های تکفیری) اعتقاد ویژه دارند .

 

چرا اسرائیل به دنبال نابودی

 

به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی در بیمارستان های شهرک "صفد" و "نهاریا" از تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره پشتیبانی می کند و در سال های اخیر صدها تروریست را مداوا کرده است.

 

چرا اسرائیل به دنبال نابودی

چرا اسرائیل به دنبال نابودی

همکاری صهیونیست ها و تروریست های تکفیری نکته ای بوده که وزیر خارجه سوریه نیز آن را به صورت جدی در مجامع بین المللی مطرح کرده است . " بشار جعفری،" رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو پس از دیدار با "استفان دی میستورا،" فرستاده سازمان ملل به سوریه در ژنو گفت: ما به  "دی میستورا"  گفتیم که سوریه حق دارد  "جولان اشغالی"  را پس بگیرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه اسرائیل در "جبهه جولان"  با داعش و جبهه النصره همکاری می کند، اظهار داشت: ما از شورای امنیت خواستیم نشست کابینه اسرائیل در جولان اشغالی را محکوم کند. جعفری تأکید کرد: نشست کابینه اسرائیل در جولان اقدامی تحریک آمیز بود. اقدام تنش آمیز اسرائیل همراه با اظهارات غیرمسئولانه تعدادی از مخالفان بود.

در مجموع به دلیل عضویت سوریه در محور مقاومت ، همپیمانی ملت و نظام این کشور با جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و دشمنی با اسرائیل، مقامات "تل آویو" به دنبال نابودی ماشین جنگی ارتش سوریه هستند.