روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرنوت در گزارشی با عنوان "اسد باید برود" به لزوم حمله اسرائیل به سوریه و برکناری بشار اسد پرداخت و نوشت: اکنون زمان آن رسیده است که اسرائیل به جنگ با سوریه برود، زیرا هر روز نگرانی های استراتژیک ما افزایش می باید و اکنون وقتی آن رسیده است که اسرائیل باید به جنگ سوریه برود و او را از قدرت کنار بزند.

یعدیعوت احرنوت افزود: برای 5 سال است که اسرائیل همچنان تصمیمی برای ورود به جنگ سوریه ندارد ولی اکنون زمان آن رسیده است که مقامات در این سیاست تجدید نظر کنند. و این به نفع اسرائیل است تا وارد این جنگ شود.

این روزنامه صهیونیستی افزود: گذشته از این که بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، باید گفت حذف بشار اسد از سوریه نیز به نفع منافع اسرائیل است. زیرا حمایت های ایران و حزب الله از اسد شدت گرفته است و این یک تهدید جدی برای اسرائیل محسوب می شود. آنهایی هم که بر این باورند که تهدید داعش نیز جدی است به نفع آنها نیز هست که اسرائیل وارد جنگ سوریه شود. اما در ابتدا اولویت استراتژیکی اسرائیل مقابله با نفوذ ایران در بغداد و دمشق است و از طرفی جامعه بین المللی خود را وقف مقابله با داعش نیز کرده است.

یدیعوت احرنوت افزود: باید گفت با رفتن رژیم اسد، خطر داعش نیز تضعیف خواهد شد و بسیاری از تندرو ها نیز از حمایت داعش دست برخواهند داشت. باید گفت در مواجه با ایران، اسرائیل تنها بوده و اسرائیل برای مقابله با ایران کسی را که بتواند روی آن اعتماد کند، ندارد و دراین زمینه تنهاست و ایران و اسد و حزب الله تهدید بسیاری جدی تری برای اسرائیل نسبت به داعش محسوب میشوند.