حمایت نامزد پیشتاز دمکراتهای آمریکا از رهبر جوان حزب مردم پاکستان

به گزارش رسانه های پاکستان، هیلاری کلینتون در پیامی تلفنی به 'یوسف رضا گیلانی' عضو ارشد حزب مردم پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور گفت: همین الان بلاول بوتو را درتلویزیون دیدم. او درست مثل مادرش فعال به نظر می رسد.'

'به او بگویید که برایش بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم به همان دستاوردهایی که مادرش بی نظیر سعی داشت دست یابد، برسد.'

یوسف رضا گیلانی گفته است که بلاول بوتو از دریافت پیام مشوقانه هیلاری کلینتون خیلی خوشحال شده و متقابلا برای او در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آرزوی موفقیت کرده است.

حدود سه هفته پیش که خبر آزادی علی حیدر گیلانی فرزند یوسف رضا گیلانی از چنگ آدم ربایان در افغانستان منتشر شد، خانم هیلاری کلینتون در تماس تلفنی با نخست وزیر سابق پاکستان، ضمن تبریک به او به مناسبت آزادی فرزندش، برای بلاول بوتو زردای هم آروزی موفقیت کرده بود.

حزب مردم پاکستان، پیش از حزب مسلم لیگ نواز، حزب حاکم پاکستان بود.

بلاول بوتو یکی از مخالفان سیاسی دولت و حزب حاکم کنونی پاکستان است و با وجود این که تنها 27 سال دارد، با حمایت های حزب مردم به عنوان یکی از احزاب سیاسی بزرگ پاکستان، آرزوهای سیاسی بزرگ را سر می پروراند.

در همین حال، هیلاری کلینتون هم امید زیادی به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

تلاش کلینتون برای نزدیک شدن به حزب مردم پاکستان در شرایطی است که روابط میان دولت های کنونی پاکستان و آمریکا، روابط چندان مطلوبی است و طی ماه های اخیر بنا به دلایل گوناگون، دچار تنش های زیادی شده است.

هیلاری کلینتون در زمان نخست وزیر بی نظیر بوتو در پاکستان، بانوی اول آمریکا (همسر بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت پاکستان) بود.