کودکان فلوجه، بمب‌های متحرک داعش

 با شدت گرفتن نبرد آزادسازی فلوجه، گروه تروریستی داعش به آماده کردن کودکان شهر روی آورده است، تا از آنها به عنوان "بمب های انتحاری" استفاده کند.

یکی از اهالی شهر فلوجه با نام مستعار ثائر احمد که اخیرا از شهر فلوجه فرار کرده اما خانواده اش همچنان در این شهر هستند، گفت: کودکان از زمان کنترل داعش بر فلوجه به طور مداوم تحت آموزش تفکرات این گروه تروریستی بوده اند، و داعش به همه اهالی شهر از جمله کودکان به عنوان جنگجو می نگرد. با شدت گرفتن نبردهای اخیر و محاصره داعش در داخل شهر، این گروه به جذب شماری از کودکان به عنوان عامل انتحاری متوسل شده است. برخی از آنها به زور از خانواده خود گرفته شده اند و کسی نمی تواند به این امر اعتراض کند زیرا اگراعتراض کند، اعضای خانواده اش به طور کامل کشته خواهد شد.

احمد گفت: بستن مواد منفجره به کودکان و تبدیل آنها به بمب های متحرک از طرف داعش به این خاطر است که نیروهای امنیتی به آنها شک نمی کنند.

یک کودک که به تازگی توانسته با شمار دیگری از شهر فلوجه خارج شود، گفت: باید در خانه می ماندیم و به خاطر بمب های کارگذاشته شده بیرون نمی آمدیم. نمی توانستیم بازی کنیم. باید دستورات را انجام می دادیم.

ترس از نبرد و صدای گلوله همچنان با این کودکان است زیرا داعش بزرگسالان را پیش روی آنها مجازات کرده است.

داعش به زور کودکان را در صفوف خود به خدمت می گیرد و کسی نمی داند که تعداد واقعی این کودکان چقدر است اما هر بار آمارهای جدیدی بیرون می آید که حاکی از افزایش شمار آنها است.