"مایکل لرنر"، خاخام یهودی در اظهارات خود، اشغالگری اسرائیل در فلسطین و سیاستهای "اسلام هراسی" غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد خاخام یهودی از جنایات آمریکا و اشغالگری اسراییل

لرنر در این مراسم که روز جمعه گذشته برگزار شد، با اشاره به فجایع جاری (در جهان)، خواستار پایان دادن به حمله پهبادهای آمریکایی و کشتار مردم و همچنین اشغال کرانه باختری توسط رژیم اسرائیل شد.

وی در این سخنرانی خطاب به سیاستمداران گفت که باید پیام محمد علی کلی را حتی پس از مرگش بشنوند؛ زیرا مواضع او ضد جنگ ویتنام، امروزه در مورد حمله پهبادهای امریکایی به اهداف به اصطلاح تروریستی که باعث کشتار مردم بی دفاع می شود، هم مصداق دارد.

انتقاد از تبعیض نژادی در آمریکا

لرنر همچنین خواستار تأسیس دولت مستقل فلسطین شد و از سیاستهای تبعیض نژادی در امریکا که همچنان علیه سیاه پوستان اعمال می شود، انتقاد کرد.

این خاخام یهودی گفت: "تفاوت محمد علی کلی با دیگران در این است که وقتی مشهور شد از شهرتش برای مقابله با جنگهای ضداخلاقی استفاده کرد."

وی افزود: "بهترین راه برای بزرگداشت محمد علی کلی این است که ما امروز هر کدام، یک محمد علی کلی شویم... پس فریاد بزنید و سر تسلیم در برابر ظلم فرود نیاورید."

حمایت خاخام یهودی از مسلمانان

مایکل لرنر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با هیچ سیاستمداری که تمام مسلمانان را به خاطر رفتار یک گروه معدود ملامت و متهم می کنند همراه و همصدا نمی شویم.

وی گفت: "به آن یک درصد که 80 درصد ثروت کشور را در اختیار دارند، بگویید وقت آن رسیده است که این ثروت را با مردم تقسیم کنید. به سیاستمدارانی که جهان را عرصه تاخت و تاز خشونتهای خود کرده و سپس مظلومان را به عدم خشونت دعوت می کنند بگویید وقت آن رسیده است جنگ پهبادها و هر نوع جنگ دیگری را متوقف کنید، پایگاههای نظامی تان را تعطیل کنید و سربازان را به خانه برگردانید."

حمله خاخام یهودی به ترکیه

لرنر سیاستهای دولت ترکیه را هم به باد انتقاد گرفت و افزود: به رهبران ترکیه بگویید دست از کشتار کردها بردارند.

وی در پایان بهترین راه برای تأمین امنیت امریکا را هم سخاوت و کمک به بشریت دانست نه گردنکشی و قلدری.