وبسایت روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت: به تازگی جهان را بر اساس وزن افراد آن طبقه بندی کرده ایم. نقشه زیر جهان را بر اساس تعداد افراد چاق جمعیت بزرگسال آنها نشان می دهد. 

این داده ها از کتاب "اطلاعات نامه جهان سازمان سیا" جمع آوری شده است و بر خلاف آنچه برخی انتظار دارند، آمریکا در صدر کشورهای چاق جهان قرار ندارد. اما در کشور "ساموآی آمریکا" –منطقه ای در آمریکا در اقیانوس آرام جنوبی-- 74.6 درصد از جمعیت افراد بزرگسال آن چاق هستند. کشورهای دیگری که در اقیانوس آرام جنوبی افراد چاق زیادی را در خود جای داده اند شامل نائورو، تونگا، ساموآ، پالائو و کیریباتی است. درواقع، کویت تنها کشوری است که در فهرست 10 کشور چاق قرار دارد ولی در اقیانوس آرام نیست.

 

به نظر می رسد مشکل چاقی در اقیانوس آرام جنوبی به شدت افزایش یافته است. وزن افراد بزرگسال در این منطقه 4 برابر متوسط جهانی گزارش شده است. برخی مدعی شده اند جزیره نشینان به صورت ژنتیک با مشکل افزایش وزن مواجه هستند. این درحالیست که گزارش سال 2014 نشان داد مستعمره نشینانی که نحوه خوردن به شیوه غربی ها به آنها آموزش داده شده است و به عنوان مثال از ماهی های سرخ شده به جای ماهی خام استفاده می کنند، بیش از همه با مشکل چاقی روبرو هستند.

 

کشور آمریکا که 33 درصد از جمعیت آن چاق هستند در رتبه هجدهم  و عربستان سعودی در رتبه نوزدهم این فهرست قرار دارند. انگلیس نیز در رتبه چهل و سوم قرار دارد.

 

کشورهای ژاپن و چین نیز در این فهرست در رتبه های صد و پنجاه و هفتم و صد و پنجاه و دوم قرار دارند. کشوری اروپایی که کمترین افراد چاق را در خود جای داده سوئیس است و در رتبه صد و یازدهم قرار دارد. کشورهای فرانسه، دانمارک و سوئد نیز به ترتیب در رتبه های 108، 107 و 104 این فهرست قرار دارند.

 

کشورهایی که بیشترین افراد چاق را دارند به رنگ آبی تیره در آمده اند.
کدام کشورها بیشترین افراد چاق را در خود جای داده اند؟+ نقشه

 

20 کشور چاق جهان: 

 

1.ساموآی آمریکا
2.نائورو
3. جزایر کوک
4.توکلائو
5.تونگا
6.ساموآ
7.پالائو
8.کیریباتی
9.جزایر مارشال
10.کویت
11.سنت کیتس و نویس
12.میکرونزی
13.باهاما
14.باربادوس
15.بلیز
16.قطر
17.مصر
18.آمریکا
19.عربستان سعودی
20.بحرین