افشاگری درباره حفاری های زیر زمینی در مسجد الاقصی+تصاویر

موسسه اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی «کیوبرس» امروز سه‌شنبه از برخی حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اطراف و زیر مسجدالاقصی پرده برداشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این حفار‌‌ی‌ها به صورت کاملا محرمانه در اطراف مسجدالاقصی حفر شده و تصویربرداری در این منطقه ممنوع است و در برابر عموم بسته است.

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی به قلم یک استاد باستان‌شناس اسرائیلی به نام «رافی گرینبرگ» درباره حفاری‌ها نام‌برده نوشت: حفاری‌های قدس در حال گسترش در زیر زمین است به نحوی که می‌توانند صدها متر در زیر زمین پیش رفت و از تونل‌ها، کانال‌های آب، چشمه‌ها و غارها و غیره عبور کرد؛ حفاری‌ها انجام شده شبیه یک گردشگاه بزرگ زیرزمینی هستند.

وی در ادامه گفت: در این روزها یک تونل طویل وعمیق حفر می‌شود که قرار است طول آن طی سال‌های آینده از «‌سلوان» تا «دیوار براق» به 700 متر می‌رسد و عرض آن هفت و نیم متر است.

هاآرتص افزود: یک طرح دیگر نیز در همین راستا وجود دارد و قرار است حفاری‌های وسیعی زیر دیوار براق و حی المغاربه انجام شود و یک فضای زیرزمینی برای نماز ومناسک یهودی مهیا شود.

در ادامه این گزارش آمده است: طی سال‌های اخیر حفاری‌های گسترده‌ زیرزمینی که مرتبط با شبکه تونل‌ها دیوار غربی هستند، انجام شده اما این حفاری‌ها در برابر مردم بسته است.