آمریکا تمایلی به بمباران خودروهای داعش ندارد!

پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) نیروهای امنیتی عراقی و عشایر اهل سنت با کمک جنگنده‌های ارتش عراق، توانسته‌اند مقابل حمله خطرناک و گسترده تروریست‌های داعش به منطقه «عامریه» در جنوب فلوجه را بگیرند و 450 خودروی انتحاری آنان را منهدم کنند.

اکنون، زوایای تازه‌ای از این عملیات بر ملا شده است و رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، از کارشکنی ائتلاف ضد تروریسم به رهبری آمریکا در این مورد خبر می‌دهد.

«حاکم الزاملی» در این باره به خبرگزاری «أین» عراق گفت: دو روز پیش تجمع تروریست‌های داعش را در عامریه را مشاهده کردیم و از عملیات بزرگ آن‌ها آگاه شدیم که همان وقت نیروهای مسلح در این باره هشدار داد.

او افزود: پس از آزادی الحلابسه و البوعلوان در جنوب فلوجه و مناطق اطراف آن، تروریست‌های داعش با 100 الی 150 خودرو به سمت عامریه فرار کردند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق ادامه داد: از ائتلاف ضد تروریسم خواسته شد که این کاروان نظامی داعش را هدف قرار دهد که آن‌ها بهانه آوردند که غیر نظامیان به همراه این کاروان هستند و اینگونه از زیر بار بمباران این کاروان نظامی شانه خالی کردند.

حاکم الزاملی تأکید کرد: البته نیروی هوایی عراق با وجود نا مناسب بودن شرایط جوی به خوبی این کار را انجام داد و کاروان نظامی تروریست‌ها را بمباران کرد، اما آمریکایی‌ها که هواپیماهای مناسب‌تری داشتند، از این کار خودداری کردند و گمان می‌کنیم که معامله پشت پرده‌ای بین تروریست‌های داعش و آمریکایی‌ها وجود داشته است.

پیش از این نیز در ژوئن سال 2015 شهر الرمادی هنگامی سقوط کرد که آمریکایی‌ها نظاره‌گر حرکت صدها خودروی تروریست‌های داعش به سمت این شهر بودند، اما هیچ اقدامی انجام ندادند که آن زمان نیز این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و محافل سیاسی داشت.

در ژوئن2015، آمریکایی‌ها نظاره‌گر ورود کاروان داعش به شهر الرمادی بودند