اردوغان: لازم باشد به سوریه حمله می‌کنیم!

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در گزارشی نوشت: رجب طیب اردوغان اعلام کرد ترکیه در صورتی که لازم ببیند، ممکن است گروه «یگان‌های مدافع خلق کرد،» شاخه نظامی «حزب اتحاد دموکراتیک» را هدف حمله قرار دهد. اردوغان این گروه را شاخه سوری سازمان «پ ک ک،» حزب کارگران کردستان، توصیف کرد که در ترکیه گروهی «تروریستی» به شمار می رود.

 

بر اساس این گزارش، اردوغان در سخنانی در دیدار هیئتی از «اتحادیه سازمان های غیر دولتی در جهان اسلام» در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا تاکید کرد:«این گروه تهدیدی برای ترکیه به شمار می رود. ما با سازمان حزب تروریستی کارگران کردستان در همه مناطق ترکیه مبارزه خواهیم کرد.»

وی گروه در ادامه درباره یگان‌های مدافع خلق کُرد گفت این گروه در شمال سوریه حملاتی انجام می دهد که تهدیدی برای کشورش به شمار می رود. ترکیه در هر جایی با «تروریسم» مبارزه می‌کند و اگر لازم باشد در شمال سوریه نیز مبارزه خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه غربی‌ها انگیزه‌های ترکیه را درباره مبارزه با این گروه‌های تروریستی درک نمی‌کنند، افزود این کشور می‌داند که رفتار غربی‌ها در این خصوص صادقانه نیست.

اردوغان افزود:« ما درباره پیامدهای ارسال اسلحه به خاک سوریه هشدار دادیم و گفتیم که نیمی از این سلاح ها به دست یگان‌های مدافع خلق کرد و نیمی دیگر به دست داعش خواهد افتاد، اما سخن ما را باور نکردند. آنها بعدا سلاح و مهمات خود را در دست داعش دیدند. ما این مسئله را با تصاویر موجود به جهانیان اثبات کردیم. شما چه کسی را فریب می دهید؟»