شناسایی اردوگاه نظامی مخفی داعش در عراق

 نیروهای ویژه ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی متحد خود موفق به شناسایی یک اردوگاه مخفی آموزش نیروهای داعش در استان «الانبار» شدند.

 این اردوگاه از سازه‌هایی در عمق زمین تشکیل شده که از طریق کانال‌هایی به یکدیگر مرتبط هستند.

یکی از نیروهای شبه‌نظامی محلی عراق در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد، این اردوگاه آموزشی نظامی داعش در عملیات پاکسازی در شهر «الرطبه» در غرب استان الانبار شناسایی شده است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه عملیات پاکسازی شهر الرطبه حدود دو ماه پیش آغاز شده است، نیروهای داعش بارها تلاش کرده بودند تا مجددا به این شهر نفوذ کنند.

این نیروی شبه‌نظامی محلی افزود: «از این اردوگاه برای آموزش نیروهای به‌اصطلاح نخبه داعش استفاده می‌شد. دسترسی به این اردوگاه با استفاده از خودرو بسیار دشوار بود و به سختی می‌توانستیم آن را پیدا کنیم چرا که به خوبی مخفی شده بود.»

وی افزود، سرسخت‌ترین نیروهای این گروه تروریستی از این اردوگاه برای مقابله با نیروهای ارتش عراق در فلوجه، الرمادی و دیگر شهرهای آزاد شده استان الانبار اعزام می‌شدند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش عراق حین پاکسازی این اردوگاه، تسلیحات، تأسیسات و تجهیزات آموزشی مورد نیاز برای ساخت و استفاده از تجهیزات انفجاری کشف کردند. علاوه براین، اردوگاه مذکور شامل مکانی نیز می‌شد که جنگجویان داعش می‌توانستند برای مدتی پس از نبرد در عراق و سوریه در آن استراحت کنند.