«نیکولاس سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه وعده انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور، تغییر قانون اساسی این کشور در جهت منوعیت پوشش بورکینی در سواحل این کشور اعلام کرد.

این سیاستمدار محافظ کار فرانسوی که خود را برای انتخابات سال آینده آماده می کند، مسیر خود برای پیروزی در این انتخابات را، منحصراً در اعمال فشار بر پناهجویان و مسلمانان این کشور می داند و خود را مدافع ارزش ها و فرهنگ فرانسه قلمداد کرده است.

روز جمعه گذشته دیوان عالی فرانسه قانون ممنوعیت پوشیدن بورکینی در سواحل ۱۵ شهر این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

این حکم در حالی از سوی دیوان عالی فرانسه ابلاغ شد که تصاویری غم انگیزی از برخورد وحشیانه دو مامور پلیس به یک بانوی مسلمان در سواحل شهر نیس در فضای مجازی دست به دست شد و خشم عموم مردم فرانسه را در پی داشت.

فعالان حقوق بشر اعمال این قانون در سواحل فرانسه را در تنافی با آزادی بیان، آزادی پوشش و برانگیزاننده تنش در میان جوامع فرانسوی عنوان کردند.

شایان ذکر است، سارکوزی هفته گذشته به طور رسمی حضور خود را در انتخابات سال آینده فرانسه اعلام کرد و مدعی شد: فرانسه در اوضاع سخت و دشوار قرار دارد و با مشکلات فروانی دست و پنجه نرم می کند، به همین جهت خود را مکلف به حضور در این دوره از انتخابات می دانم.

رئیس جمهور سابق فرانسه هفته گذشته در سخنانی اظهار داشت: جنگ سیاسی سال آینده بر سر این خواهد بود که هر نامزدی چه برنامه ای برای حفظ فرهنگ و سبک زندگی فرانسوی ارائه دهد، بدون آنکه این کشور را از سایر کشورهای دنیا جدا سازد.