«حسین الحوثی» یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی در چارچوب عملیات آزادسازی استان تعز چهار روستایی را که در دست تروریست‌ها بود تحت تسلط خود گرفته و پنج تانک متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی را هدف گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی با پشتیبانی قبایل ضمن سیطره بر چندین روستا، پست‌های نظامی آن را برچیده و اتاق عملیات نیروهای ائتلاف سعودی در این استان را منهدم کردند.

الحوثی با اشاره به ادامه درگیری‌های شدید در تعز گفت: ائتلاف سعودی قصد دارد مزدوران خود را از همه مناطق یمن به استان تعز بیاورد و حلقه محاصره این استان را بشکند.

وی عملیات نظامی در تعز را بسیار سخت و پیچیده خواند و گفت: ما از همه شهروندان یمنی می‌خواهیم با نیروهای امنیتی و ارتش یمن همکاری کنند.

این فرمانده یمنی با بیان اینکه استاندار تعز که از سوی منصور هادی منصوب شده، شبه نظامیان تروریست در این استان را مدیریت و با ائتلاف سعودی همکاری می‌کند، گفت: نیروهای نظامی خانه او را محاصره کرده و درگیری‌های شدیدی با نگهبانان خانه صورت گرفت که در نهایت با زخمی شدن برخی از 2 طرف همراه شد.

عربستان 5 هزار مزدور خود را به اریتره فرستاد

در همین حال انتقال مزدوران سعودی در استان‌های جنوب یمن برای پیوستن به نیروهای ائتلاف عربی در مرز این کشور با عربستان برای حفاظت از خاک سعودی در برابر حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ادامه دارد و این قضیه هیاهوی رسانه‌ای بزرگی در یمن و کشورهای عربی و غربی به راه انداخته است.

به گفته منابع رسانه‌ای این اقدام پس از سلسله پیروزی‌های یمن در عمق خاک عربستان صورت گرفت که به فرار ارتش سعودی و کشته شدن شماری از آنها منجر شد.

برخی منابع می‌گویند قریب به پنج هزار تروریست از طریق بندر عدن و با کشتی‌های متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی به بندر عصب اریتره منتقل شدند تا در پادگان های آنجا آموزش دیده و سپس به نجران، جیزان و عسیر در مرز یمن با عربستان منتقل شوند.

این منابع افزودند: پیشروی‌های بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی در عمق خاک عربستان بسیار خطرناک‌تر از موشک‌های بالستیکی است که خاک سعودی را در هم می‌کوبد.

به گفته این منابع تلفات سنگین مالی و جانی ارتش سعودی علاوه بر ایجاد آشفتگی روانی در صفوف نظامیان آن موجب اختلافات بزرگ در خاندان حاکم بر ریاض شده است.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی جمعه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک برکان 1 به عمق خاک عربستان شلیک کردند.

یک روز پیش از آن یک فروند موشک قاهر-1 به فرودگاه ابها در عسیر شلیک شده بود.

موشک برکان 1 یک موشک بالستیک از نوع اسکاد است که برد 800 کیلومتری دارد و وزن کلاهک جنگی آن نیم تن و وزن کلی آن به هشت تن می رسد.

سرتیپ «شرف لقمان»، سخنگوی رسمی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی نیز در صنعا تاکید کرد:‌ عملیات نظامی در جیزان، عسیر و نجران در جنوب عربستان تا تحقق همه اهداف راهبردی آن متوقف نمی‌شود.

لقمان تهدید کرد: عملیات نظامی برای در هم شکستن مابقی استحکامات نیروهای سعودی و تسلط کامل بر مراکز نظامی در مناطق مرزی، ادامه خواهد داشت تا پایگاه‌های نظامی راهبردی در داخل شهرها که برای عملیات هجومی علیه یمن بکار گرفته می‌شد تحت سیطره نیروهای یمنی قرار گیرد.

جنگنده‌های سعودی پایگاه دریایی و منطقه الصلیف در الحدیده را بمباران کردند

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطقی از استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

یک منبع امنیتی خبر داد هواپیماهای سعودی پایگاه دریایی در منطقه الکتیب در شمال الحدیده را 2 بار بمباران کرده و به طور گسترده در آسمان این شهر به پرواز درآمدند.

این منبع افزود: در سومین حمله نیروی هوایی عربستان منطقه الصلیف و به طور مشخص پیرامون لشکر 82 هدف گرفته شد کما اینکه فرودگاه الحدیده نیز 2 بار بمباران شد.