اوباما عید قربان را تبریک گفت

 کاخ سفید در پایگاه اینترنتی خود بیانیه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، را به مناسبت عید قربان منتشر کرد. 

 

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

 

میشل (همسر اوباما) و من، گرم‌ترین آ‌رزوها را برای مسلمانان سراسر کشور و جهان که عید قربان را جشن می گیرند، داریم. این مناسبت خاص، زمانی برای ادای احترام به فداکاری (در راه خدا،) اراده و ایمان به خدا است که (حضرت) ابراهیم آن را به نمایش گذاشت. این (عید) پایان مراسم حج است که هر سال میلیون‌ها مسلمان آن را به جا می‌آورند؛ مسلمانانی که از هر گوشه جهان، به عنوان نشانه‌ای از ایمانشان به مکه سفر می کنند. این (عید) همچنین تجلیل باورهای مختلف است که می توانند از تفاوت‌ها و مرزها عبور کنند و ما را در زیر پرچم عشق و همدلی با هم متحد کنند. 

 

در طول این مراسم، مسلمانان از هر قشر و جامعه ای، به همسایگان و دوستان خود در مساجد محل و مراکز گردهمایی و  خانه ها می‌پیوندند تا نیایش کنند، خیرات کنند، به هم هدیه بدهند، و تعهد خود را برای کمک کردن به دیگران مجددا ابراز نمایند. پول و غذا بین نیازمندان توزیع می شود در حالیکه مردان و زنان و کودکان به بخت و اقبال خود می‌اندیشند و به (مراسم) سال بعد چشم می‌دوزند. 

 

در حالیکه امسال عید قربان را جشن می گیریم، یاد میلیون‌ها آواره در سراسر جهان با ما است که در این مناسبت مذهبی دور از خانواده‌هایشان به سر می برند و از آینده‌شان مطمئن نیستند، اما همچنان به آینده‌ای روشن تر امیدوارند، و ما به عنوان یک ملت همچنان به استقبال از این افراد با همدلی و صمیمیت متعهد هستیم؛ چه آوارگانی که از مناطق جنگ زده می گریزند، چه مهاجرانی که برای یافتن زندگی بهتر خانه های خود را ترک می کنند. 

 

باشد که روح مشارکت، همبستگی، خدمت اصولی، و سخاوت دلسوزانه، برای کسانی که عید قربان را جشن می گیرند، پیام‌آور خبرهای خوب باشد. عید قربان را از طرف خانواده خودم به شما تبریک می گویم.