ترامپ زادگاه اوباما را کشف کرد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه آمریکایی در تصحیح سخنانش مدعی شد که این هیلاری کلینتون دموکرات بوده است که اولین بار پس از شکست در برابر اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ سخنانی را درباره محل تولد رئیس جمهوری کنونی آمریکا مطرح کرد.

ترامپ میلیاردر این سخنان را در آستانه برگزاری مناظره های تلویزیونی با کلینتون از ۲۶ سپتامبر مطرح کرد. او در هتل بین المللی جدیدش که نزدیک کاخ سفید است، گفت: رئیس جمهور اوباما در ایالات متحده آمریکا متولد شده است. ختم کلام. حال همه ما می خواهیم که بازگردیم و دوباره آمریکا را قوی و قدرتمند کنیم.

میشل اوباما، همسر رئیس جمهوری آمریکا هم ساعاتی پس از سخنان ترامپ بدون نام بردن از این فرد، کسانی را که تردیدهایی درباره ملیت همسرش ایجاد می کنند، به باد انتقاد گرفت. 

او گفت: کسانی هستند که در این هشت سال گذشته تا به امروز این مساله را مطرح کردند که آیا همسرم در این کشور متولد شده است یا خیر. اگر یک کمپین (ریاست جمهوری) تهدیدآمیز و متغیر باشد و اگر یک نامزد به شهروندان آمریکایی بی احترامی کند، نشان می دهد که او چگونه رئیس جمهوری خواهد بود. 

رئیس جمهوری آمریکا نیز در پاسخ به جنجالی که ترامپ درباره محل تولد او به راه انداخته بود، تاکید کرد: من کاملا از محلی که در آنجا متولد شده ام اطمینان دارم. من شوکه نشدم زمانی که ترامپ تصمیم گرفت درباره محل تولد من در سایه رقابت انتخاباتی تردیدهایی را ایجاد کند اما مسائلی مهمتر از این مساله برای بررسی وجود دارد.

وی افزود: من مطمئنم کجا به دنیا آمده ام همانطور که اکثر آمریکایی ها مطمئن هستند اما امیدوارم که انتخابات ریاست جمهوری بر مسائل جدی تر از این مساله تمرکز کند.