یکی از سازندگان بمب که متهم به داشتن ارتباط با القاعده است و در دانشگاه «آریزونا» تحصیل کرده است، به مقامات نظامی در زندان «گوانتانامو» واقع در کوبا گفته است که معتقد است یک فرد ناشناس از خاندان سلطنتی عربستان سعودی قبل از حملات 11 سپتامبر، بخشی از تلاش برای استخدام وی برای اجرای اقدامات افراط‌گرایانه خشونت‌بار بوده است.

شبکه «ال بی سی» لبنان گزارش کرد، این مطالب بر اساس یک متنی است که به تازگی منتشر شده است و «قسان عبدالله الشربی» می‌گوید، یک چهره مذهبی در عربستان سعودی قبل از آنکه از الشربی بخواهد به آمریکا بازگردد و در توطئه علیه آمریکا که شامل آموختن پرواز با هواپیما بود، مشارکت کند، در حین یک مکالمه تلفنی با یک مرد از عبارت «حضرت عالی» استفاده کرد.

کمیسیون 11 سپتامبر هنوز هیچ‌گونه شواهدی را ارائه نکرده که نشان دهد دولت عربستان بعنوان یک نهاد یا مقامات ارشد عربستان به صورت شخصی از این حملات حمایت کرده‌اند.

عربستان چندی پیش توانست با تهدید قطع کمک مالی به سازمان ملل، نام خود را از میان ناقضان حقوق‌بشر بیرون بکشد. «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل چند روز پس از این ماجرا، از خبرنگاران منتقد خواسته بود به کودکانی فکر کنند که در صورت قطع کمک مالی عربستان، زندگی‌شان با مشکلاتی روبرو می‌شد.

از طرف دیگر، 28 صفحه معروف که از میان صفحات گزارش سال 2002 دولت آمریکا در خصوص وقایع 11 سپتامبر به نقش عربستان در این حادثه اشاره دارد که عربستان تهدید کرده که در صورت انتشار این اسناد، 700 میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت را که در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده، بیرون می‌کشد.

اوباما نیز به کنگره هشدار داده است که اگر لایحه‌ای را به تصویب برسانند که خانواده قربانیان 11 سپتامبر بتوانند عربستان را به دلیل هرگونه مشارکت در حملات 11 سپتامبر مورد پیگرد قانونی قرار دهند، آن را وتو خواهد کرد.